Hej!
Jag funderar på att byta ut motorn i min 944 -82 N/A till en -86:a.
Är det "bara" att slänga över den, eller är det andra infästningar på en 86:a, då jag vet att en hel del ändrades efter 85.
Tacksam för svar!
Byta motor i 944 -82
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Det elektriska skiljer en del och bränslerören går på ett lite annat vis. Vad gäller fästpunkter _tror_ jag inte en skruv skiljer. Ska du köra 86:an motor rakt av måste du ha databoxen + kabelhärvan till den också för att tomgångsregleringen ska funka. Troligen får du sedan bygga om den härvan lite för att det ska funka med 82:ans bil. Annars kan man ju återanvända lite delar av insprutningssystemet från den gamla motorn och flytta över till den nya så slipper man jobba med det elektriska.
Vad är det för fel på den motorn som sitter i nu?
//Magnus
Vad är det för fel på den motorn som sitter i nu?
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 32
- Joined: 2005-06-05 12:52:06
- Contact:
Inget direkt fel, men den har gått sina 39000 mil. Och jag kan komma över en motor till en 86:a som bara gått 9000 mil.
Bytet gör jag enbart för att slippa framtida problem med bilen, då en motor somm gått 9000 borde funka längre än en som gått 39000.
Bytet gör jag enbart för att slippa framtida problem med bilen, då en motor somm gått 9000 borde funka längre än en som gått 39000.
Porsche 944 N/A -82 i enormt behov av både putsduk och skiftnyckel ;)
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users