Jag känner precis som [Bobo] skriver i tråden ”Vad har hänt?”
I mitt fall så fick jag inte köra bil under totalt ett par år efter att jag haft en släng av hjärntumör. (Jag räknas som frisk nu.) I samband med det så sålde jag Porscharna och intresset för forumet och bilar i största allmänhet avtog. Dessutom så slutade mitt inlogg att fungera men jag har inte lagt ner någon energi i det.
Förrän nu. Det som driver mig tillbaka är att min favoritpoet [Bobo] en gång skrivit en bok som om jag minns rätt heter ”Sluta vara fet.”
Så [Bobo] om du läser det här, går boken att läsa eller ladda ner någonstans?
Med vänlig hälsning,
Mattias
Sluta vara fet!
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Sluta vara fet!
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- [Bobo]
- Addict
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
Re: Sluta vara fet!
Hej Mattias!
Tråkigt att höra om slängen av hjärntumör. Skönt att det var övergående.
Kul att du kommer ihåg mig och mitt referensverk Sluta vara fet.
Det var länge sedan någon frågade efter den, tyvärr.
Så den ligger inte ute online längre, men jag kan skicka över ett digitalt exemplar till dig om du PM:är en mailadress.
Den finns på en hårddisk någonstans. Måste leta lite, men någonstans finns den.
Bobo
Tråkigt att höra om slängen av hjärntumör. Skönt att det var övergående.
Kul att du kommer ihåg mig och mitt referensverk Sluta vara fet.
Det var länge sedan någon frågade efter den, tyvärr.
Så den ligger inte ute online längre, men jag kan skicka över ett digitalt exemplar till dig om du PM:är en mailadress.
Den finns på en hårddisk någonstans. Måste leta lite, men någonstans finns den.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Hej [Bobo]!
Trevligt att höra av dig igen efter så många år! Det sista jag minns från dig var att du jobbade på Öland.
Det är länge sedan jag läste din bok men tänker ofta på den och fascineras dagligen över hur människor lägger pengar, arbete och tid på att göra saker som får dom att må sämre.
Med Vänligas Hälsningar
Mattias
Du bör ha fått ett pm.
Trevligt att höra av dig igen efter så många år! Det sista jag minns från dig var att du jobbade på Öland.
Det är länge sedan jag läste din bok men tänker ofta på den och fascineras dagligen över hur människor lägger pengar, arbete och tid på att göra saker som får dom att må sämre.
Med Vänligas Hälsningar
Mattias
Du bör ha fått ett pm.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- [Bobo]
- Addict
Jag har fortfarande kvar jobbet på Öland, men bor numera i Kalmar på vintrarna.
Nu när ditt första inlägg har sjunkit in lite och minnen väckts blev jag lite vemodig och sentimental.
Visst var det du som övertygade mig om att jag kunde löda och skickade en lödkolv till mig på posten?
Och visst har jag varit hemma hos dig i Örebrotrakten och hämtat en uppsättning fälgar i ett skjul efter att ha vunnit ett vad? Eller har jag drömt det?
Om jag var det spretiga yrvädret på det här forumet så var du helt klart en av bojarna som höll mig någotsånär inom rimlighetens ramar med din kunskap men som samtidigt utmanade och hjälpte mig att utvecklas från en som ställde alla frågor till en som faktiskt kunde svara på några.
Ni var några stycken som alltid var väldigt stöttande och hjälpsamma.
Det kommer jag alltid vara tacksam för. Ingen nämnd, ingen glömd.
"Jaha? Vart kom det här ifrån?" hör jag er viska.
Jo, det ska jag tala om.
Jag är ingen stor nyårslöftare (nytt ord), men nu senast lovade jag mig själv att bli bättre på att visa tacksamhet.
Jag har aldrig haft några problem med att be om hjälp, men känner att jag kanske inte alltid varit så bra på att visa och uttrycka min tacksamhet.
Så nu gör jag det. Bättre sent än aldrig.
Tack Mattias!
Tack för allt stöd, all kunskap, allt pepp och glada tillrop och ett extra tack för att du kom ihåg min bok.
Det här fick mig att inventera saker som jag gjort och gjorde att jag återupptäckte en hel del projekt som jag glömt men som jag är väldigt stolt över. Jag insåg att jag har gjort väldigt mycket kul och att folk som du har varit en stor anledning till att jag vågat prova och att jag delat med mig av såväl fram- som motgångar.
Hatten av.
Bobo
Ps. Ni andra som läser det här som tycker att ni skulle vara förtjänta av ett skriftligt tack såhär 10 år senare får gärna ge er till känna så ska ni få ett.
Nu när ditt första inlägg har sjunkit in lite och minnen väckts blev jag lite vemodig och sentimental.
Visst var det du som övertygade mig om att jag kunde löda och skickade en lödkolv till mig på posten?
Och visst har jag varit hemma hos dig i Örebrotrakten och hämtat en uppsättning fälgar i ett skjul efter att ha vunnit ett vad? Eller har jag drömt det?
Om jag var det spretiga yrvädret på det här forumet så var du helt klart en av bojarna som höll mig någotsånär inom rimlighetens ramar med din kunskap men som samtidigt utmanade och hjälpte mig att utvecklas från en som ställde alla frågor till en som faktiskt kunde svara på några.
Ni var några stycken som alltid var väldigt stöttande och hjälpsamma.
Det kommer jag alltid vara tacksam för. Ingen nämnd, ingen glömd.
"Jaha? Vart kom det här ifrån?" hör jag er viska.
Jo, det ska jag tala om.
Jag är ingen stor nyårslöftare (nytt ord), men nu senast lovade jag mig själv att bli bättre på att visa tacksamhet.
Jag har aldrig haft några problem med att be om hjälp, men känner att jag kanske inte alltid varit så bra på att visa och uttrycka min tacksamhet.
Så nu gör jag det. Bättre sent än aldrig.
Tack Mattias!
Tack för allt stöd, all kunskap, allt pepp och glada tillrop och ett extra tack för att du kom ihåg min bok.
Det här fick mig att inventera saker som jag gjort och gjorde att jag återupptäckte en hel del projekt som jag glömt men som jag är väldigt stolt över. Jag insåg att jag har gjort väldigt mycket kul och att folk som du har varit en stor anledning till att jag vågat prova och att jag delat med mig av såväl fram- som motgångar.
Hatten av.
Bobo
Ps. Ni andra som läser det här som tycker att ni skulle vara förtjänta av ett skriftligt tack såhär 10 år senare får gärna ge er till känna så ska ni få ett.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Bathory
- Addict
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
Jag kan bara hålla med Mattias att det är du som skall ha tack Bobo för mkt inspiration & glada tillrop genom åren.
Jag skulle gärna ta ett exemplar utav "sluta vara fet" & läsa den.
Har tyvärr drabbats av cancer så det blir mkt sjukhusvistelse nu, perfekt tid för läsning.
Sven
Har tyvärr drabbats av cancer så det blir mkt sjukhusvistelse nu, perfekt tid för läsning.
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- [Bobo]
- Addict
Nej men vad F-n är det du säger‽Bathory wrote: ↑2025-02-14 09:19:42 Jag kan bara hålla med Mattias att det är du som skall ha tack Bobo för mkt inspiration & glada tillrop genom åren.
Sven
Nu blev jag ledsen.

Ska du aldrig få vara frisk?
Det klart du ska ha något att läsa. Sms:a eller pm:a en mailadress så kommer boken.
Du är för övrigt en av dom andra som jag säkert inte tackat nog för all hjälp, all stöttning och framförallt alla orimligt billiga reservdelar som jag hämtat hos dig.
Hatten av.
Håller tummarna för att du spöar cancern.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß