944 Turbo -90 | "The Bandit"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3216
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#796 Post by DLS »

received_942111439455833.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#797 Post by eckan »

Din tänd mapp är inte direkt bra, ser mer ut som en bas mapp att utgå från.
Att höja tändningen vid vridmax är helt fel även fast det är runt atmosfärtryck och kan sluta med katastrof.
Man undrar ju hur bränslemappen ser ut när det ser ut såhär i tändmappen.
Jag har mappat en hel del och tycker det ser ut som att det finns mer effekt att hämta i en riktig mappning.
Mvh Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3216
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#798 Post by DLS »

Tack eckan.
Har förstått att mappen är helt åt skogen.
Så lät det inte när peep sålde in kitet. Mappen skulle vara helt okej o man behövde bara justera in soppan.
Jo tjena 😎

Har hittat att clt/map table även strypit min tändning rejält så tror det kommer bli bra nu med ändrad tändningsmapp och clt/map table.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3216
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#799 Post by DLS »

Dax o uppdatera lite nu när säsongen snart är slut.
Har inte blivit mycket kört i år pga andra prioriteringar.
Har dock fått i en bättre map och var o besikta bilen för 1 vecka sen med VEMS installerat för första gången, gick igenom 😀

Nu ska vi bara fortsätta mappa färdigt upp mot 1,4 bar o sen hoppas jag hinna bromsa bilen igen innan vintern
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4209
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#800 Post by Cédric »

Skulle vara lite försiktig att köra med över 0,9 bar, tändingen dyker på höga laddtryck och effektökningen mellan 0,9 och 1,1 är väldigt liten= EGT borde skena iväg, turbon borde inte vara bottnad än. Får ju vara försiktning med knack, men med rätt person bakom spakarna borde det finnas en hel del att hämta, kan bli kul!..

Härligt att slippa behöva tänka på besiktning på ett tag !

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3216
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 944 Turbo -90 | "The Bandit"

#801 Post by DLS »

Har ju byggt maskinen för o köra e85 o ladda 1.4-1,5 så det ska inte vara några problem med 1,4 bar.
Turbon har laddat 1,6 när den satt på Mats Ivarssons bil.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users