Regionens prisbord, blev trea totalt i R-däcksklassen i regionen.
En snygg GT4:a, rätt färg enligt mig.
Det konstaterades att bakdäcken var från 2007

Jag mailade Rosepassion direkt när jag fick grejerna då jag mätte upp samtliga bussningar och hade differanser på över 1mm mellan den minsta och största i ytterdia. Det var kastpassning i både torsionsröret och i den yttre alumunium delen. Fick ett min mått utav Elephant på ytter diametern på urethanen. samtliga bussningar var runt1,5mm under det i ytterdia.
Hmm, det skulle jag kontakta Elephant om.... Jag brukar köpa direkt från Elephant i USA, har mycket av deras saker i båda 911orna, i Targan har jag haft Polybronze i ca 15 år.Simon S wrote: ↑2021-07-07 20:17:52Jag mailade Rosepassion direkt när jag fick grejerna då jag mätte upp samtliga bussningar och hade differanser på över 1mm mellan den minsta och största i ytterdia. Det var kastpassning i både torsionsröret och i den yttre alumunium delen. Fick ett min mått utav Elephant på ytter diametern på urethanen. samtliga bussningar var runt1,5mm under det i ytterdia.
Efter en mycket lång och utdragen mailkonversation kom det fram att dom fabricerar likadana ''bussningar'' som Elephant. Hade även för mig att dom ''marknadsfördes'' på hemsidan som elephants. Men kunde ej finna det efter våran långa mailkonversation. ( man får med monteringsinstruktion ) från Elephant racing, och dom kostade som Elephant racings bussningar....
Dom erbjöd sig att ta tillbaka dom emot att jag stod för frakten. Dom kunde ej erbjuda nya bussningar då dom ej fanns på lager och fabriceringstiden var väldigt lång. Så jag ledsnade totalt på dom och löste det så jag kan använda bilen. Hade missat årets första två körningar om jag inte behållt dom.
Jag kommer inte i första hand köpa något från dom igen, tidigare varit nöjd med de org delar jag köpt.![]()
Det svarvades distanser med presspassning till både torsionsröret och alubiten. Alla delar på bilen är fortf Org och ej urslipade/modifierade. Så om 10 år när det kanske är aktuellt att byta så handlar jag från Finland eller tillverkar dom själv. Och plockar bara ur mina distanser och fixar presspassning direkt.
Users browsing this forum: No registered users