944 -83 | Lilla Iris blå. (Åter i sadeln)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

944 -83 | Lilla Iris blå. (Åter i sadeln)

#1 Post by svartpippi »

Några bilder jag tog igår.
vänstersidan.jpg
front.jpg
högersidan.jpg
bak.jpg
Åter i sadeln (bakom ratten på en Porsche), då jag inte grejar att köra 911 efter min fallolycka vilket resulterade i en krossad axel, så har jag suktat efter en ny Porsche, provkört 996 men fungerar inte med axeln, 911 Turbo har alltid varit drömbilarna. Drömbil nummer 1 var den jag var tvungen att sälja en 911 Turbo (model 930). Ironiska är att jag pajade axeln då jag byggde garaget för att ha den i. En vikstege som gick sönder i gångjärnet då jag stod på den och effekten blev att jag rasade ner och landade med axeln på kanten av en betongmur.
Har letat efter något lämpligt objekt, till rätt pris och där jag kunnat provköra för att se om axeln orkar med att köra.
Kollat efter 928, 944 och 968. Nu dök denna upp och priset var tillräckligt lågt för att jag skulle kunna känna att ekonomin inte står och faller med den. Nybesiktad utan anmärkning.
Är en hel del som behöver fixas med den. Original var den röd, det syns på en hel del ställen.

Första som måste fixas är att byta ut de kolfiberstolar som satt i bilen då jag köpte den, jag är 2m lång och small, men det hjälpte inte, mina höfter var för breda för att ens nudda dynan då jag kravlade mig in, värsta akrobatikövning som min fru hade väldigt roligt åt, med höfterna vilandes på sidorna av stolen och skinkorna ca 10cm ovanför dynan bar det av hemåt, 10mil. Höfterna ömmar fortfarande på de 2 punkter som låg emot stolen.
Stolarna är nu urplockade, vilket inte var helt enkelt då den som monterade dem inte använt rätt skruvar och förstört 2 av fästen. Båda bakre/yttre fästpunkterna är förstörda, den som är för passagerarstolen har de sabbat gängorna helt på och där använt vad jag tror är en M4 och mycket längre skruv med en liten mutter som de pillat in, på förarstolen drog de loss den mutter som sitter fastsvetsad i golvupphöjningen, så för att få loss stolen fick jag borra loss bultskallen, då bulten bara snurrar. Så för att få dit originalstolar som jag är på jakt efter, har 2 uppsättningar som jag kollar på, måste jag lösa detta. Är en hel sådana saker som föregående ägare hållit på och fipplat med som de inte haft en aning om.

Men köpte bilen med vetskapen att det kommer vara massa saker att fixa till, det var även planen då jag kollade efter lämplig bil, ha något kul att skruva med och fixa i ordning till något som blir bra framöver. Den har en liten krockskada fram där föregående ägare råkade köra på en stolpe i låg fart, då han skulle flytta den på parkeringen.

Bilen har även standard felet med odometer/trippmätaren inte fungerar pga kugghjul antagligen är förstört i mätaren, varit så sen åtminstone 2008, rem och vattenpump ska vara bytt 2014, och den har inte gått någonting sen dess enligt senaste ägaren, stått i garage sen han köpte den. Kollar jag carinfo på den så har den inte varit speciellt mycket påställd sen det gjordes.

Så fixa odometer står på listan att fixa till.
Sen känns det som att byte av remmar är något som behöver göras även om den inte körts speciellt mycket sen senaste rembytet, eller vad säger ni?
Byter man vattenpump i samma veva eller hur gör man.
Det är här jag kommer ställa massa frågor, hur man bör göra och hur man gör vissa saker, så det blir rätt. Jag tänkte göra om och göra rätt på de saker som är fel.

Vilken verkstad rekommenderas, jag bor i Stockholm Norrort.

Tack för ordet för den här gången.
/Robert
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by svartpippi on 2019-09-16 20:05:36, edited 1 time in total.

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#2 Post by Freddie_81 »

Trevlig bil och välkommen!
Angående remmarna så brukar man säga 8000 mil eller 8 år om jag inte minns fel? Vattenpump brukar sägas att den ska bytas varannat rembyte.
Så i ditt fall skulle jag nog inte vara orolig för remmar och vattenpump om det är bytt 2014.
Och i med originalstolar och njut av en riktigt trevlig bil.
Mvh
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#3 Post by 951master »

Grattis.. Du har köpt min gamla bil.. 😁😎 Det var min första 944 å det var jag som räddade den ifrån att gå till skrot..

Året var nog 1998 tror jag..

Typ halva bilen saknades å ägaren innan köpt den för att skrota mer den.. han hade bl.a kapat ena framhörnet å sålt till någon med en krockad bil..

Inredningen var sopor å växellåda saknades.. Motorn gick på 3cyl å hade en sprucken kolv.. front, framskärm, framruta, huv saknades också kommer ja ihåg..

Färgen heter irisblau och är en porschekulör.. Lacken lades för över 20år sen så jag kan tänka mej att den inte är perfekt, men den var fortfarande väldigt fin när jag sålde den..

Trist med krockskadan å stolarna. När jag sålde den så satt det felfria originalstolar i svart helläder ifrån en turbo-90 Jag kommer inte ihåg vilket år ja sålde bilen men det var nog runt 2003..

Motorn kommer ifrån en -86, och är således den uppdaterade varianten med det bättre blocket..

Mvh/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#4 Post by Erol »

svartpippi wrote: 2019-08-09 20:15:18 rem och vattenpump ska vara bytt 2014, och den har inte gått någonting sen dess enligt senaste ägaren, stått i garage sen han köpte den. Kollar jag carinfo på den så har den inte varit speciellt mycket påställd sen det gjordes.

Sen känns det som att byte av remmar är något som behöver göras även om den inte körts speciellt mycket sen senaste rembytet, eller vad säger ni?
Byter man vattenpump i samma veva eller hur gör man.
Freddie_81 wrote: 2019-08-09 21:45:15 Angående remmarna så brukar man säga 8000 mil eller 8 år om jag inte minns fel? Vattenpump brukar sägas att den ska bytas varannat rembyte.
Så i ditt fall skulle jag nog inte vara orolig för remmar och vattenpump om det är bytt 2014.
Har bilen använts sparsamt skulle jag byta remmarna ganska så omgående.

viewtopic.php?f=3&t=29596

:lorh:


Mvh Jon
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#5 Post by svartpippi »

Erol, såg det inlägget. Och planen var redan innan jag köpte bilen att byta dem så snart jag kan, då mätarställningen inte gått att lita på, enda blir väl och kanske köra den till en verkstad som kan hjälpa mig med stolsfästena. Var jag ska hitta det, har ingen aning.
Bor i Stockholm Norrort.
Finns det någon bra verkstad som rekommenderas för att utföra byta av remmarna?
Vad ligger kostnaden på att byta remmarna?
Vattenpumpen behöver väl inte bytas då den ska vara bytt 2014.

User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#6 Post by svartpippi »

Tog ledigt från jobbet då jag i Söndags upptäckte att höger framhjul var helt platt. Sen stank det bensin runt bilen, framför allt bakre delen.
Köpte mig en ny garagedomkraft och nya pallbockar.
Bara för att upptäcka att någon lånat min 19mm hylsa till "fälgkorset". Så fick låna det av grannen.
Av med framhjulet ner till däcksfirman som konstaterar att det är mellan fälgen och däcket det pyser ut på flera ställen. De fixar det efter lite putsande på fälgbanan och gör rent däcket från aluminiumoxid rester från fälgen, på med tätmassa och på med däcket på fälgen, balanserar och sen var det fixat. Däcket ska förhoppningsvis hålla tätt nu, vanligt på gamla aluminiumfälgar enligt däckkillen.

Sen nästa grej och kolla upp, varför det stinker bensin, starkast doft är det vid höger bak, kollar under och ser att det droppar en droppe då och då ett par decimeter innanför höger bakdäck.
Upp med bilen på pallbock och av med hjulet och tittar runt och ser då detta.
bensinläckaget.jpg
WTF!!!
Inte konstigt det luktar bensin, denna slang kunde gått rakt av då jag körde hem och då hade det sprayat med bensin efter bilen.
Sen hur sjutton sitter bränslefiltret, ser ut som det sitter alls på rätt plats, det sitter i alla inte fast på rätt sätt enligt sprängskissera hos utzon. Är det ens ett som ska sitta där, ser lite felplacerat ut, jag har försökt lista ut hur det ska sitta/se ut genom att kolla på bilder på nätet men får inte riktigt ihop det. De bilder jag hittar är mest på modernare. Någon som har samma generation runt 1983 och kan ta lite kort och posta här eller posta till mig så jag har något att jämföra med.
Sen går den trasiga slangen i väldigt konstig vinkel runt slangen som går in i filtret. Blir inget köra med bilen förrän jag fixat detta. Går bränslerören genom kupén?
Det är ett saligt virrvarr med slangar, en del av dem ser alldeles för långa ut.

Medans jag kollade runt där så inser jag att någon har sågat av gummistoppen.
gummi-stop.jpg
Varför sågar man av dem, inte sett omd et är samma på båda sidor men misstänker det?

Saker som jag inte kollat upp än är varför tempmätaren går så högt, även fast det verkar som tempen inte är så hög som mätaren indikerar.
Sen fixa odometer kugghjulet, ska beställa ett, rekommendation på vart man kan köpa det, där det går snabbt och smidigt.

Köpte "nya" stolar igår, behöver lösa monteringen av dem, då mina gamla stolar hade 4 fästpunkter, men där 1 av de 4 är förstörda av den som monterade kolfiberstolarna som satt i då jag köpte bilen. De nya stolarna har 6 fästpunkter vilket det är på de lite nyare 944'orna.
nya_stolarna.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#7 Post by svartpippi »

Lite fundersam, regnade idag och då jag sen gick ut och kollade i skuffen så såg jag ett det fanns vatten i skuffen, precis bakom baklysena och ner mot baljorna, på båda sidor. Märkligt tänker jag, funderar på hur det kan komma in, ser att det är en glipa mellan lyktorna och karossen, man ser det till och med på bilden som finns i första inlägget, ska det vara så? Känns som att det är där vattnet kommer in. Finns det någon annan väg som vattnet kan ta sig in, otät list, inte hunnit kolla det än.
Behöver fixa till garaget, så jag kan ligga och skruva utan att ligga ute på asfalten (som lutar en del), ena halvan är fylld med virke då jag byter panel på huset, den andra halvan är fylld med cyklar, gräsklippare och andra trädgårdsmaskiner, skrivbord som ska vidare till slutdestinationen då jag bara förvarar dem just nu, motorcykeln som jag måste besikta.

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3319
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#8 Post by johan944 »

Brukar vara vid låsen för bakluckan som vatnet kommer in. Kolla så att avriningsslangarna inte är igensatta.
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4613
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#9 Post by Cédric »

Snygga fälgar, behöver bara sänkas lite för att få klockren look :)

Bumpstoppet kapar man o man behöver köra riktigt lågt. Jag har trimmat av mina, dock bara kanske 10-15mm för att jag behövde lite mer fjädringsväg, på bilden ser det snarare ut som 50mm avkapat eller mer.

Jag hade en av 4 muttrar trasiga på i mitt stolsfäste i golvet. Jag knackade då ut den gamla muttern och den tunna lilla plåten som håller muttern på plats. Sen svetsade jag på en ny mutter på en lite plåtbit (för att inte muttern ska rotera när man drar åt den), som jag sen kunde sticka in ungefär där gamla muttern satt och dra fast. Inte dödssnygg, men funkar ungefär som orginallösningen.

User avatar
safe
Addict
Posts: 1414
Joined: 2007-06-08 16:55:30
Bilmodell: 911or, 931, 924
Årsmodell: Vet ej
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#10 Post by safe »

Aha, den bilen.
Känner/kände grabben som satte i stolarna och bytte remmarna mm. Jag är rätt säker på att bilen inte rullat många mil sedan dess... Är det rätt spänn på remmarna så kan du nog låta de vara.
Vill minnas att den gick varm redan då, misstänkte att toppackningen är dålig eller att det fortfarande fanns luft i systemet.
Det ska sitta en packning mellan karossen och lyktorna. Som sagts så brukar det kunna läcka in genom låsen om inte dräneringen finns där.
Kommer inte ihåg riktigt men det fanns nog ett rosthål bak runt något baklyse, kanske igenspacklat.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#11 Post by Freddie_81 »

Kan som sagt vara att det fortfarande är luft i systemet. Vet att jag hade svårt på en av mina 944:or. Men slutade med att jag ställde den i ganska kraftigt uppförslutning och luftade därefter systemet.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

User avatar
safe
Addict
Posts: 1414
Joined: 2007-06-08 16:55:30
Bilmodell: 911or, 931, 924
Årsmodell: Vet ej
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#12 Post by safe »

Det är lite knöligt att lufta bilar. Såg en bra grej på youtube, de hade tillverkat en tratt med en grov (1" typ) och satt fast den i ett kylar lock som man skruvade fast på behållaren/kylaren. Då kunde man fylla på så mycket att nivån i tratten alltid var högsta punkten i systemet.

Biltema har någon avancerad mojäng som man trycker in kylarvätska med tryckluft.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)

User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#13 Post by svartpippi »

safe: Det finns en rostros ovanför vänster baklyse, där plåten möts, uppe vid bakluckan, sen ser det ut som antydan till små små rostrosor på förarsidan utmed en linje.
Kollade nu och dräneringsslangarna från låstapparna till bakluckan saknas, så då vet jag varför det läcker in vatten i skuffen, skålarna/kopparna med nippeln sitter där men det finns ingen slang ner och sen på höger sida ligger en slang som kom uppifrån och det kom lite vätska ur den då jag lyfte lite på den, antar att det är dränering för något annat. ska dessa slangar ut genom hålen eller räcker det om det bara ligger ner nära hålen i botten. Får fara iväg och köpa lite slang och montera dit, borde räcka med transparent pvc slang, 10mm innerdiameter, eller är det 8mm?
Hissade upp bilen för att fixa bensinslangen som läcker, det är returen som läcker. Men slangen är helt körd, skar bort 5cm som var den delen som var sämst, nu läcker det inte längre, men kollade och hela slangen behöver bytas då den är full med sprickor, men hade ingen slang hemma och måste skaffa ett uppsamlingskärl för det kommer forsa ut bensin då jag lossar den slangen då den sitter i botten på tanken, tur jag inte fyllde upp till fulltank utan bara peta i ca 18liter och har kört dryga 11 mil med den, tanken var princip tom då jag köpte bilen.
Sen är det någon som fixat till sin egen dragning av slangarna, slangen som går mellan bensinpumpen och bensinfiltret tar ett varv runt ena växellåda fästet och ser inte alls ut som det gör på sprängskisserna på utzon eller någon annanstans jag hittat, det går en slang från pumpen som går över i ett metallrör, det metallröret ligger löst och slår emot ena växellådefästet, känns inte helt okej, sen går det över till en slang igen då den går till filtret, ser ut som man kapat originalet och petat in en bit metallrör. Bensinfiltret sitter på trekvart med en slangklämma och sen sitter det ett buntband där också som jag inte riktigt förstått vad det har för funktion.

Hitta en instruktion hur man kollar hur mätaren fungerar genom att använda motstånd med angivna värden så ser man på mätaren om den visar rätt.
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-19.htm
Borde gå att mäta motståndet över tempgivaren och se vilket ohm värde man får och ha en optisk ir mätare och sen matcha det mot de värdena som finns på sidan, då kan jag utesluta saker som kan vara konstiga.
Liter osäker på hur det är gjort på min bil, då det är en -83a med en -86a motor, och en sak som skiljer dem åt är tempgivaren, tidiga har endast en sladd till givaren, senare har 2 sladdar där en är för mätaren och den andra är för varningslampa som ska tändas då motorn överhettas, den lampan finns in i min bil.

Använda 6 fästpunkter är nog kört om man vill göra det enkelt, det är en helt annan konstruktion för dem, t.ex. så sitter det en cross-member för bakre skruvarna, den finns inte på de med 4 fästpunkter då de bara har en liten konsol per skruv, så kommer skruva bort bältesfästet från stolarna och använda de som sitter i kardantunneln.

Det avkapade bumpstoppet som jag såg är bara på den sidan av någon outgrundlig anledning, den på andra sidan ser intakt ut.

User avatar
svartpippi
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2019-08-09 13:17:32
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#14 Post by svartpippi »

Bytt hela bensinslangen som var i uselt skick, returslangen, nu sitter det en ny.
Även satt ditt dräneringslangar från låsen vid bakluckan, behöver justera låsen, de vill inte haka i båda två samtidigt, problemet verkar vara att vänstra inte går att justera, den sitter som berget, sen ser det ut som låspinnnarna inte är helt raka så när man justerar den högra så flyttar sig pinnen i sidled, får ta det en annan dag.
Medans jag låg under bilen så ser jag att båda "växellådskuddarna" bak ( de som sitter strax ovanför drivaxlarna) är rejält spruckna, nästan helt av. Försökte kolla var jag kunde få tag i nya, men efter att letat så inser jag att de som sitter på min bil är något hemmafix, sitter vanliga runda motorkuddar istället, så frågan nu är vilka ska det vara, de har ju oftast olika viskositet för att tåla olika påfrestningar. Ska ta en bild nästa gång jag är under och kryper.
Vibrationerna som jag kände då jag körde hem bilen från säljaren verkar inte kommer från växellådan som jag först trodde utan det verkar som det är motorn som är orsaken till vibrationerna då jag startade bilen och stod still och gasade lite utan växel i och vid ca 3000 rpm så börjar det vibrera och varvar man lite till så blir det rejält värre, men ska öppna huven och kolla när det är ljust och se om jag kan se vad som kan vara skälet till vibrationerna. Funderar på om det kan vara så att den som bytte remmarna inte fick balansaxlarna helt korrekt, eller är jag helt fel ute. Kan inte 944 motorn. Ska kolla hur motorfästena ser ut då fästena bak ser ut att gjort sitt så kanske det är fler fästen som gjort sitt.

User avatar
NTF
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2017-01-25 14:49:58
Bilmodell: 924, 924 turbo
Årsmodell: 1977
Contact:

Re: 944 -83 | Åter i sadeln

#15 Post by NTF »

Välkommen!

Som så många andra 9x4 verkar din bil ha levt ett ganska hårt liv med ägare som kanske inte altid gjort de mest seriösa reparationerna. Köpte själv en 924 för några år sedan som gav ständiga små överraskningar och det var mer än en gång jag svor över tidigare ägares sanslöst slarviga och ibland farliga reparationer. Samtidigt är bilarna roliga att köra och tacksamma att meka med. Och det här forumet är guld värt.

Kolla om bakluckans glas sitter fast ordentligt i ramen i överkant vid gångjärnen. Ibland lossnar rutan här uppe och då blir hela ramen sned vilket gör att den kan kärva ordentligt.

Jag bytte en gång kamrem och balansaxel rem på en 924S (som har likadan motor som din bil) och spände inte balansaxelremmen tillräckligt. Den kuggade över ett eller två hack på dreven till ena balansaxeln och jag fick precis det problem som du beskriver. Plocka av kåpan runt remmarna och kolla så att dreven står i rätt läge som första åtgärd. Sedan kan det precis som du är inne på också vara värt att kolla om motorfästena är spänstiga.

Växellådskuddarna är ofta slut. Jag tror att det finns nya tillgängliga att köpa (tyvärr ganska dyra). Kolla på Utzon och Rose Passion.Eller hos Porsche. Ibland är de faktiskt billigast.

Jag bor också i norrort (Täby) och har en 924 som jag plockar delar av. Om du behöver något till din bil som finns också på 924 så hör av dig.

/F
Porsche 911 Carrera 1986
Porsche 924 "50 Jahre Porsche" 1982
Porsche 924 Turbo 1979
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini"), Automat 1977
Porsche 924 Weltmeister Edition ("Martini") 1977
Daimler Double Six 1986

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users