Utdött forum - #944sverige

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Henka
Addict
Posts: 1233
Joined: 2005-12-14 14:02:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Storvik
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#16 Post by Henka »

Jag håller tummarna för att forumet blir kvar och används mer.
Jag har inget av de andra och har heller inga planer för att skaffa.
Läste en hel del på nordic audi när jag behövde göra nåt med vardagsbilen men all den kunskapen/informationsbanken försvann iom att de la ned.
Otroligt synd tycker jag som måste hitta infon på utländska sidor istället.
/Henka
944 turbo -87 (Numera pensionären)

_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)



PCS 5266

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#17 Post by Maxx »

Jag tycker det är jättemärkligt att många, inte bara här, verkar tycka att en kanal, en app, är det enda man kan använda. För mig kompletterar de varandra.

Forum är bra för djupare och längre diskussioner, Facebook är suveränt för snabb kontakt och spridande av information, t ex att det är en träff på gång. Instagram är för att visa upp sin bil (eller kanske sig själv om man gillar det), osv.

944 Sverige kan gärna få finnas både som forum, på Facebook och som en tagg på Instagram och andra ställen.

Tror detta forum har klassats som ”dött” av folk med jämna mellanrum de senaste tio åren. Ändå blir det bara fler medlemmar och nya personer som syns mer än andra. Det finns många som läser på forumet men inte skriver så mycket eller till och med aldrig. Så är de flesta forum, en klick som ”håller låda” och en betydligt större grupp som bara läser. Det betyder inte att det är dött.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

MAN
NA-Poster
Posts: 18
Joined: 2018-02-16 17:09:44
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#18 Post by MAN »

Det är nog samma problem vad det gäller alla forum jag är med på men det finns ett undantag och det är Citroenakuten som är väldigt aktivt . Jag håller med övriga om att ex "Fejan" inte kan konkurrera , ett inlägg som gjordes för några timmar sedan kan vara svårt att hitta m, ett forum är som en uppslagsbok bara gå in och söka och lätt att hitta inlägg som är jätte gamla . Jag driver själv ett forum för Rolls Royce och Bentley och det är väldigt låg aktivitet på det forumet, men många Rolls ägare är ju inte intresserade (kan inte ), av att skruva med sina bilar , dom är bara intresserade av Vax , Vin Och Slott … Jag kallar dom lite elakt för VVS:are .
Jag vill självklart ha forumet kvar !
/ Michael

User avatar
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1409
Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:

Utdött forum - #944sverige

#19 Post by Eddie Varvstopp »

Denna tråden fick mig att äntligen installera tapatalk. Får se om det blir bättre interaktion via mobil.

Håller nog med om att den största begränsningen med detta forum är bilduppladdningen. Nu har jag en blogg vilket hjälper men hade jag inte haft den hade det blivit bildfattigt och tråkigt och t.o.m mindre postande. Att lösa bilduppladdningsbekymret är enkelt och billigt MEN det största utmaningen är att hitta den som är villig att engagera sig i administrationen.

Tyckte det var en bra kommentar, att det ena behöver inte utesluta det andra. Även om kärnan är här på forumet kan man på andra plattformar visa att man finns.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#20 Post by Cédric »

En stor förändring som skett är ju att en mycket större andel av surfandet är via mobil och platta, vilket gör att skriva längre innehållsrika inlägg har blivit mycket krångligare, men att läsa är väldigt enkelt, skulle tro att det också påverkar världens alla forum rätt signifikant. Ska jag uppdatera biltråden så åker laptopen fram nästan varje gång. Vem är egentligen admin nu för tiden?

Samma problem finns på 924board.org, fast där är det ännu värre för där finns ingen bilduppladdning alls. Medans tex rejsa.nu och porsche924.co.uk/ (brittiska 924 klubben) är väldigt aktiva forum, båda har smidig bilduppladdning, vet inte om det är är koppplat. Men många forum har iaf bra fart fortfarande, det är vi som är forumet, så det är bara engagera sig lite extra så kommer forumet må bättre.

Finns ju intresse fortfarande, vi blev ju en hel del entusiaster när Magnus "safe" annordnade en garageträff för nån månad sedan tex.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#21 Post by Erol »

IMG_20180612_092250.jpg
Denna bild laddade jag upp direkt från mobilen utan att komprimera den. Bilden är 4608x3456 pixlar och är 3,5 Meg stor.

Jag har tillfälligt höjt gränsen för bilagor till 3,5 meg och max 6 bilder per inlägg, eventuellt kan detta revideras, då jag är lite osäker om hur mycket serverutrymme vi har att förfoga.


Mvh Jon
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#22 Post by Cédric »

Najs! Finns inte möjligheten att servern skalar ner bilden? Så oavsett hur stor bild man laddar upp så ta den inte så stor plats på servern?

mojo158
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2011-04-29 09:13:26
Bilmodell: porsche 944s
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#23 Post by mojo158 »

Hej,

Mycket bra, hoppas att utrymmet räcker.

/Staffan

User avatar
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1409
Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:

Utdött forum - #944sverige

#24 Post by Eddie Varvstopp »

Måste bara prova ladda upp en bild... Image

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Edit: Funkar ju asbra detta ju :D
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: Utdött forum - #944sverige

#25 Post by Janne J »

Underbara människor på detta forumet, ödmjuk attityd och vilja att dela med sig av sin kunskap.

Bilduppladdningen har varit trist, är det löst nu så :#pray: :#cheers:
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

Photobystewe
S-Poster
Posts: 162
Joined: 2016-10-08 19:37:40
Bilmodell: 931
Årsmodell: 1982
Location: Söderhamn
Contact:

Utdött forum - #944sverige

#26 Post by Photobystewe »

Jag har inte vart med så speciellt länge på det här forumet, tycker att det är kanon, det sitter flera delar på min 931 pga det och jag har fått mycket hjälp. Men jag använder alltid Tapatalk numer. Det är så enkelt att ladda upp bilder och kolla forumet via den appen. För forumets skull bör man rekommendera medlemmarna att använda Tapatalk. Risken är väl Tapatalk försvinner om några år men då kanske det är lätt att styra över på något annat. Mvh /Stefan


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users