Några elfel lever fortfarande. T.ex. så stannar inte motorn om man har parkeringsljuset tänt och trycker man på bromsen när tändningen är av så tänds positionsljuset höger fram men det är inget som håller mig vaken om nätterna.
Den läcker för mycket olja i dödens triangel där anslutningar för oljetryck, oljekylare, oljetermostat och vevhusventilation sitter. Samtliga tätningar kostar totalt under 400.- men är placerade på sämsta tänkbara ställe så motorn ska ur för byte.
Närmast på schemat står uppgradering till fyrhjulsbromsar vilket ska ske med hjälp av byte av bromsslangar, övriga komponeneter är nya. Jag har haft två 70-tals 911:or och haft stopp i totalt fyra bromsslangar. Det måste vara någon barnsjukdom på den här modellen.
Det är är en märklig känsla att skruva med en 45 år gammal bil som bara gått varmt och torrt klimat. Hittills har inte en enda skruv suttit fastrostad. Glidpinnarna i bromsoken trodde jag skulle ge mig ett värdigt motstånd men de kunde jag plocka bort utan verktyg. Det har aldrig hänt mig förut.
För övrigt har min 18-årige son som är gravt bilOintresserad sänkt sig till den nivån att han kan tänka sig att köra en gammal bil. Det trodde jag inte skulle ske.
Han sa att det var den sämsta bil han kört.