Hej
Jag körde med Hawk HP+ fram och orginal belägg bak förra säsongen med resultatet att jag låste framhjulen rätt lätt.
Därför har jag inför denna säsong kompletterat med HP+ även bak för att få mer balans.
Men....nu låser båda bakhjulen långt innan frambromsarna nyper.
Nån som har någon teori kring detta?
Skall köra på Mantorp med PCS imorgon så det börjar bli lite panik. Skall jag chansa att det ordnar sig när grejerna är inkörda på bana eller skall jag byta tillbaka till orginal beläggen bak?
HP+ bak skapar obalans
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans
Låter konstigt, kanske nåt annat är fel? Jag har nästan perfekt balans med R-däck och hp+..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans
Kanon. Då är det nog bara kalla däck,högt däcktryck och 2grader camber som spelar mig ett spratt.
Jag kör första passet imorgon som det är så hoppas jag att det är ok. Funkar det inte så får jag slänga på orginal beläggen bak till andra körningen.
Tack för snabbt svar Cedric
Jag kör första passet imorgon som det är så hoppas jag att det är ok. Funkar det inte så får jag slänga på orginal beläggen bak till andra körningen.
Tack för snabbt svar Cedric

- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans
Jag har kört med just hp+ fram och "original" bak. Om det låser upp så verkar det vara först bak. Men håller med Cédric, det är en bra kombo för balansen och jag gillar den. Kör med r-däck. Det kan vara andra faktorer som spelar in som du nämner. Jag gissar att du får upp tempen i framklossarna annars.
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans
Tillbaka från Mantorp nu, Min oro var helt obefogad
Som Cedric sa så var balansen nära på perfekt.

Som Cedric sa så var balansen nära på perfekt.
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans
Skönt att höra! Hoppas det var en kul dag!
Min bil låser alltid fram först, men balansen är bra, vilket syns på loggarna om man jämför med andra betydligt stöddigare bilar, inbromsningarna är riktigt bra, kräver såklart bra känsla i bromsfoten
Min bil låser alltid fram först, men balansen är bra, vilket syns på loggarna om man jämför med andra betydligt stöddigare bilar, inbromsningarna är riktigt bra, kräver såklart bra känsla i bromsfoten

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: HP+ bak skapar obalans

Tycker alltid att det är lika roligt på PCS träffar när de uppmanar alla att ha sina system igång under körning. Jag har ju inte ens ABS

Det är som du säger att bromsfoten får avgöra. Framdäcken gnällde lite vid hård inbromsning på första varven, men sen var balansen perfekt. Inte en antydan till släpp på nått hjul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]