Bilen är fullt körbar och skulle jag slänga ut pengar på en ny luftmätare går den säkert bra också (bortsett från lite taskig tomgång). Men eftersom att två luftmätare redan gått sönder utan någon som hälst förklaring, känner jag inte att jag kan sälja bilen så med gott samvete.DLS wrote:Tror på att endera sälja bilen i bitar eller som renoveringsobjekt.
Men det är klart att en körbar bil är mera värd.
När du väl fått barn kommer du nog prioritera annat än försöka skruva ihop bilen till original.
Du kan använda en NA topp (det gör jag) men det är "rekommenderat" kanske till o med ett måste att flytta över avgasventilerna från turbo toppen då dom är natriumkylda o tål lite mera.
Det är inge fel på ett k26/8 agg om du bara ska ha 300hk, klart enklaste vägen om du inte redan byggt om downpipe o turbopedestalen.
PS
Jag har en turbo topp utan avgasventiler liggande som jag kan byta mot din med större ventiler
DS
Alternativen då blir:
Nytt sprut Behåll/sälj bilen
Samma med ny luftmätare Behålla bilen
Original Behåll/sälj bilen
Byta topp och turbo ser jag inte som jättemycket jobb. Bra mycket mindre än stand alone installation eller kopplingsbyte eller dyl. Skaffa ny crossover alternativt byta flänsen på den. Downpipen passar till origianlturbon. Toppen är ju lite pill men egentligen inte jättedrygt. Att man måste ner med avgas ger egentligen bara synergieffekt när man ska byta turbo ändå...
Min portade topp är komphöjd till 9:1. Tror vi att den skulle fungera bra med en annars originalbil (Chipad)?