Gav mig på servot idag då det är lite tungstyrt att köra utan. Eftersom det inte varit inkopplat på ett tag så var jag inställd på det värsta. Har tidigare monterat ny servobehållare och kortat av slangen i anslutningen något då den inte såg helt frisk ut.
Idag lyfte jag upp bilen och provade att snurra på pumpen. Kunde inte höra några missljud och den verkade snurra fint. Släppte på spännaren (mkt bra instruktioner kring detta fann jag på 944mektips.se ) och krängde på en ny kilrem och spände upp den.
Därefter fyllde jag på Castrol ATF Dexron III klassad olja samt Redline Seal Saver (för att mjuka upp ev. torkade omringar/packningar) och startade upp motorn. Lät den bara gå en kort stund och därefter kollade jag behållaren som nu skummade av luft. Fyllde upp med mer olja och luftade systemet genom att svänga fulla rattutstlag höger/vänster ett tiotal gånger (och hålla den i ändlägena 1-2 sekunder).
Släppte sedan ner bilen och körde en sväng, testade att svänga runt några varv på en parkering och servot verkar fungera bra, inga hugg eller missljud alls. När jag kom tillbaka till garaget så behövdes det dock fyllas på lite så det är helt klart att den släpper servokolja - får undersöka detta närmare framöver.
Avslutningsvis har jag lärt mig att det kan vara lite spännande att köra 944an på blött underlag - bakhjulssläpp på både tvåan och trean när turbon laddar på.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)