944-82 | 3,0 16v. Monstret. Vad skall man göra???

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#16 Post by chrix »

Image


Någon som tror att lamellen behövde bytas?
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#17 Post by Janne J »

Inte undra på att det var svårt att växla!
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#18 Post by chrix »

Nej nu går den fint att växla, men slirar så nu står den hos Sandén igen för byte av tryckpkatta :-(
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#19 Post by chrix »

Tryckplatta bytt så nu funkar det både att växla och ätt få fart, den hugger lite om man skall smygköra men jag får låta bli det :-)

Så skall bilen äntligen in för att få nytt avgassystem.
HåGe avgas. http://www.hageavgassystem.se" onclick="window.open(this.href);return false; hjälper mig med det nästa vecka.
Hoppas den låter lagom mycket då.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#20 Post by patand »

Verkar som du kommer ha bilen i toppskick inför förarkursen! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#21 Post by Henka_E »

Har en hel trave lameller som rasat precis sådär! En av mina höll inte ens en hel helg på Gotland ring. Muntert. Kör numera 4-puckat och det funkar mycket bra. Eller - jag märker två skillnader. Den går inte sönder direkt när man tittar på kopplingspedalen och den kostade 1/10 av en original lamell. Har förstås läst på en massa på nätet och jag inser att jag troligen är en idiot för precis ALLA säger att det är bara skit med 4-puck. Rätt lustigt, både jag och kompisen har bytt till det och vi är båda idioter då, för ingen av oss känner nån skillnad egenskapsmässigt...förutom då att den håller ihop och kostar billigt. Kör upp på släpet är då ingen match, inte heller fisa runt i depån - och då är ju min motor precis helt jäkla stendöd på låga varv... Fattar inte varför inte alla kör 4-puck...

Hur som - jag har också ett par tryckplattor med samma felmod liggande i garaget. Ett av de tre fjäderparen knäcks och sen blir det go-middag med den. Så - std typ av tryckplatta går också bort på en räserbil.

Ursäkta o/t, men det är bara så intressant att fler får samma "obegripliga" haveri på sina lameller!

User avatar
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541
Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#22 Post by mijo »

Var köper du 4-puckars lameller?

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#23 Post by makkanftw »

http://www.clutchnet.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
har rätt schyssta priser.
- Marcus

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#24 Post by chrix »

Hoppas den bara funkar, toppskick kommer den aldrig bli :-)
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#25 Post by patand »

chrix wrote:Hoppas den bara funkar, toppskick kommer den aldrig bli :-)
Toppskick för mig är när bilen funkar som den ska. Jag är inte mycket för putsande. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#26 Post by chrix »

Ja prio 1 är ju funktion.
Men har någon dröm/plan om att bilen kommer utvecklas både angående Prestanda och Utseende i framtiden.
Men är ju typ en "Räserbil" så utställningskick blir den ju aldrig i.
Men jag har MÅNGA saker på "attgöralistan"
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#27 Post by chrix »

Då var jag på Kinnekulle igår.
VARMT.....
Men hade kul och bilen verkade hålla hyffsat, det verkar försvinna lite vatten tyvärr, men ser inget läckage :(
1.04.2 blev dagens bästa tid.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#28 Post by chrix »

Blev ett hål I rutan innan Kullen, tur var det.
Image
Och tur jag fick plats under tak
Image
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#29 Post by patand »

Bra tid runt kullen! :) 1.10 på Sviestad ska defintivit vara möjligt på förarkursen (om banan är torr). :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

chrix
S2-Poster
Posts: 300
Joined: 2013-06-03 12:41:03
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1982
Location: Alingsås
Contact:

Re: 944-82 3,0 16v. Monstret.

#30 Post by chrix »

Ja jag hoppas både på torrt väder och en hyfsad tid, men mest ha kul och förhoppningsvis lära mig något.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users