944 N/A -1983 | skillz's 2

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3569
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#1 Post by Bathory »

Välkommen hit då. :D

/Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#2 Post by FekZen »

Välkommen Mannen :)

Mvh// Adde FekZen.
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#3 Post by skillz »

FekZen wrote:Välkommen Mannen :)

Mvh// Adde FekZen.

Tack tack av er båda :)

Men du Adde, du har väl sålt din 944a? :/
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#4 Post by FekZen »

Joo precis, men jag är kvar endå, är grymt sugen på en S2 eller turbo, gärna Cab... dock får jag avvakta lite tills man har kulor så det räcker :)

Nu åker jag Bmw 545i Turbo'n som du var o kollade på i våras :) den eee våldsam *ler*

Mvh// Adde.

skillz wrote:
FekZen wrote:Välkommen Mannen :)

Mvh// Adde FekZen.

Tack tack av er båda :)

Men du Adde, du har väl sålt din 944a? :/
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#5 Post by skillz »

FekZen wrote:Joo precis, men jag är kvar endå, är grymt sugen på en S2 eller turbo, gärna Cab... dock får jag avvakta lite tills man har kulor så det räcker :)

Nu åker jag Bmw 545i Turbo'n som du var o kollade på i våras :) den eee våldsam *ler*

Mvh// Adde.

skillz wrote:
Tack tack av er båda :)

Men du Adde, du har väl sålt din 944a? :/
Aha :) Jadu, fick ett bra erbjudande själv nu idag. Att byta 944'an mot en BMW 540 -93 som är riktigt fräsch och väldokumenterad.
Så det kanske blir 540 för mig från och med imorgon eller dagarna som kommer.
Men då kommer det bli samma sits som för dig, dvs spara till en annan 944. Riktigt härliga bilar.

Ah, du får ge mig en provtur som vi kom överrens om senast :P
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#6 Post by skillz »

Uppdaterat med fräschare bilder :) Efter en hel dags putsande på både insida och utsida. För egen hand utan hjälp av någon maskin. Att polera hela bilen tog ett bra tag måste jag säga :)


http://www.bostream.nu/skillz/posche%20944/
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#7 Post by skillz »

Uppdaterat första inlägget en hel del :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#8 Post by patand »

Fin bil! :)

Men måste fråga... har du så där mycket sponsorer eller låter du dem få gratis reklam...?!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#9 Post by skillz »

patand wrote:Fin bil! :)

Men måste fråga... har du så där mycket sponsorer eller låter du dem få gratis reklam...?!
Tack :)
Jag är så snäll så jag låter en del vara gratis reklam. Men de som är ditklistrade finnes på bilen i en eller annan form så att säga :)

Och de som inte är gratis reklam har haft en riktigt bra "service" eller vad man ska kalla det. Även fått småsaker gratis och även en del rabatt på samtliga saker jag köpt/beställt.


Idag har jag specialbeställt Bilstein-stötdämpare ala Club Sport som ska sitta bak på bilen. De börjar väl tillverkade dom imorgon om allt går rätt till :)
Blir även att beställa 2 nya till fram också vid nästa löning.

Mvh
Michel
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#10 Post by skillz »

Idag kom de nya Bilstein CS-stötdämparna :) Så nu bär det av att montera och sänka bilen i bak :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

Isse
Turbo-Poster
Posts: 470
Joined: 2004-11-02 09:18:48
Bilmodell: 944
Location: Göteborg/Norrköping
Contact:

#11 Post by Isse »

Hej! Mycket vacker! Fick se att du har 231Nm (205Nm orginal) i den, vad är det som är gjort? Skulle själv vilja trimma upp min 83 N/A lite grand.
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#12 Post by skillz »

Isse wrote:Hej! Mycket vacker! Fick se att du har 231Nm (205Nm orginal) i den, vad är det som är gjort? Skulle själv vilja trimma upp min 83 N/A lite grand.
Hej!

Tackar!

Det är endast data från vad G-tech RR visade mig när jag bänkade bilen. Och den sägs ju fela med +/- 3%.. Men jag är inte 100% säker på vad som är gjort med bilen eller hur många hk/nm den egentligen har.
Så jag tänker ta mig rättigheten och säga att den är orginal och inte spekulera i vad som är gjort eller inte motormässigt förens jag själv har fakta på bordet så att säga. :)
Förra ägaren babbla om portad+planad topp och uppborrat till 3l + trimkam. Fast det kanske ger sina förklaringar till 0-100 tiden också.

Mvh
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

Isse
Turbo-Poster
Posts: 470
Joined: 2004-11-02 09:18:48
Bilmodell: 944
Location: Göteborg/Norrköping
Contact:

#13 Post by Isse »

haha, ja det gör det nog! Jag såg att du nämnde lite om sport edition. Hittade info om det att det var en option. Men att det var spotdämpare runt om, vilket märke kommer jag ej ihåg. Men det maskinella nämndes det inget om.

Men då är det inget som syns i besiktningspappren då?
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#14 Post by skillz »

Isse wrote:haha, ja det gör det nog! Jag såg att du nämnde lite om sport edition. Hittade info om det att det var en option. Men att det var spotdämpare runt om, vilket märke kommer jag ej ihåg. Men det maskinella nämndes det inget om.

Men då är det inget som syns i besiktningspappren då?

Det närmsta jag hittat är en modellen 944R som en annan har här på forumet. Har samma ränder runt om på bilen nämligen. Men det maskinella är nog med största sannolikhet inte orginal.

Absolut inte!
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

Isse
Turbo-Poster
Posts: 470
Joined: 2004-11-02 09:18:48
Bilmodell: 944
Location: Göteborg/Norrköping
Contact:

#15 Post by Isse »

Testa denna länk och se vad du får fram. Nummret finner du servicemanualen/handboken.

http://www.kindel.com/Porsche/options.asp
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users