Hej håller på att fixa till min 944 och bland det första jag lade märke till när jag köpte den var att handtagen var tröga samt att det inte gick att låsa förardörren. Jag tog av dörrpanelen och lyckades fixa till så att passagerardörren inte är lika trög med hjälp av lite WD-40, sprayade också hela låssystemet på förarsidan med WD-40 där det blev lite bättre men inte tillräckligt. Man måste fortfarande trycka väldigt hårt i dörrhantaget för att få "stänghatchen" att öppna sig. Jag tog loss "hatchen" och och smörjde den med WD-40 inifrån men det vart inte mycket bättre av det. Tog lade jag märke till att det saknades en liten gummi "mössa" som ska sitta på piggen som dras bak när handtaget öppnas. Vet ni vart man kan få tag på en ny sådan? Kollade lite på eBay och biltema men hittade tyvärr inget. Sen låser sig som sagt inte förardörren heller, vet ni vad det beror på? Det går helt enkelt inte att trycka ner pluppen inifrån eller vrida nyckeln åt höger för att låsa som det går på passagerarsidan.
Mvh Vidar
Tröga handtag och låsproblem
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
Tröga handtag och låsproblem
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
Re: Tröga handtag och låsproblem
det är i handtaget på dörren du ska smörja i första hand, oftast där det kärvar och korroderar i aluminiumen...sen kan du behöva justera längden på stötstången där.... 

931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus