951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#46 Post by Dea »

Vem portade toppen?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#47 Post by eckan »

Dea wrote:Vem portade toppen?

/Dea

Jag har portat toppen, jag portar lite toppar som hobby.
Har egen flödesbänk och mira-fräs.

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#48 Post by Dea »

Trevligt :-)

Snyggt bygge, står själv i valet och kvalet mellan ECUMaster och ECUMaxx inför nästa vinter...

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#49 Post by eckan »

Kan säga av egen erfarenhet att MaxxECU är långt efter många andra sprut mjukvarumässigt.
Har mappat en bil med det och blev mycket besviken, allt var väldigt basic det saknar massor av funktioner som dom flesta andra spruten har.
Med det så menar jag inte att det är dåligt, men dom varuför det som exklusivare än vad det är.

Ett sprut som är väldigt bra i samma prisklass som MAXXecu är Vipec, det ligger väldigt långt fram i utvecklingen!

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#50 Post by eckan »

500hk vs 400hk

Image

Image
Last edited by eckan on 2017-11-08 12:21:08, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 976
Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#51 Post by Björn Nilsson »

Vilken turbo blev det? Modellbeteckning alltså? :#cheers:

Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#52 Post by eckan »

Precision 5558 CEA Med K26 a/r 0.82 avgashus och E kompressor kåpa. Borde bli lagom för 450whp.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#53 Post by eckan »

Modifierat motorfäste, fick ta bort över 1cm för att nya turbon skulle passa!

Image
Last edited by eckan on 2017-11-08 12:22:21, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

User avatar
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 775
Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#54 Post by balansaxel »

:#cheers: snyggt!
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

fälgen
Addict
Posts: 1315
Joined: 2010-08-19 11:12:24
Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#55 Post by fälgen »

eckan wrote:Bakvagn påväg ihop.
Image
Vad målade/lackade du med? Ser väldigt snyggt ut!

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#56 Post by eckan »

Lyfte på toppen och hittade det här, så nu blir det 3L 16V.
Surt iom att jag redan köpt ny turbo till 2.5'an...

Image
Last edited by eckan on 2017-11-08 12:25:32, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#57 Post by eckan »

Fick rätta till dom polsk tillverkade motorfästena, dom var 1,5cm högre än std fästena! Gör om gör rätt, tur man har vänner som är verktygsmakare och bilintresserade.

Image
Last edited by eckan on 2017-11-08 12:26:38, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#58 Post by eckan »

fälgen wrote:
eckan wrote:Bakvagn påväg ihop.
Image
Vad målade/lackade du med? Ser väldigt snyggt ut!

Vanlig sprayburk med ordentligt underarbete. ;)
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

951-88 | Projekt Bus

#59 Post by eckan »

Ooops...
Precision 6266 a/r .84 T4 divided och Precision 46mm wastegate.

Image
Last edited by eckan on 2017-11-08 12:27:55, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

User avatar
tommy74
NA-Poster
Posts: 25
Joined: 2014-08-24 20:44:55
Telefon: 0733145946
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

Re: 951-88 | Projekt Bus

#60 Post by tommy74 »

Det var en rejäl turbo :) kommer nog att bli bra tryck i 3 liters motorn med den.

Trist med reporna i cylindern på 2.5 liters motorn,ganska vanlig med dom här djupa reporna i 944 motorerna tyvärr.
Oftast brukar man inte märka något konstigt med motorer med dom här reporna,men det är ju inte så roligt när man vet att dom finns där.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users