Efter en tids inaktivitet här på forumet så slog jag idag till på en länge efterlängtad modell av 924, nämligen min nu alldeles egna 931:a.
Så när jag nu nått mitt 924 mål är nått så hoppas jag inte det blir några fler spontan köp av dessa ( till frugans glädje).
Vet inte så mycket om den än mer än att mekaniskt verkar den vara i toppskick sånär som synkringar när man växlar ned till 1:an. I övrigt ingen större rost och några mindre märken i bilen. Ett gom jag ser större minus är den eftermonterade solluckan, men den får jag nog leva med..
Så nu är jag glad! Två annonsbilder kan bjudas på.
ImageUploadedByTapatalk1407151698.957389.jpg
Två till på de som ser väldigt omvårdat ut:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Freddie_81 on 2016-03-16 09:29:35, edited 2 times in total.
Ja de hade jag inte tänkt på med reg numret. Får se när den får piska lite bana. Bilen går riktigt bra, men måste säga att jag är nog lite bortskämd vad gäller acceleration med tanke på min 951:a jag hade förr som var chippad (ca 270 hk) och även nuvarande firebird som väger en del men ju huserar 550 sug hästar. Men med tanke på de 170 hk som bor i 931 så går den riktigt bra och speciellt rolig är ju effektkurvan. Man ler mest hela tiden när man väl blivit lite vän med getrag lådan
Har ju drömt ett tag också, så dök den upp på bra avstånd och ett fördelaktigt pris. De som är "mindre" bra är väl utsidan med några mindre bulor och sliten lack. Men huvudsaken är att den går som den ska..
Enligt insatta källor så håller inte originalkolvarna för några större effektökningar så det är nog lämpligt att byta till smidda kolvar. Finns en del smarta "budgetlösningar", sök på forumet.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«