Säsongen har börjat!
Säsongen inleddes med att bygga ett nytt avgassystem hos HåGe avgas i Göteborg. Nu sitter ett 3"-system från turbon och bakåt samt att mellandämparen togs bort. Bilen går trots detta fortfarande väldigt tyst och det finns inga resonansljud. Med större avgas minskade mottrycket och det verkar som jag fått aningen högre laddtryck - bilen går mycket bra!
2 slalomtävlingar har avverkats med hyfsat resultat trots dåligt hälsotillstånd och jag ser fram mot nästa tävling som blir i Ängelholm under PCS festival.
Ett banmöte har också klarats av och det var på Arlanda test track. En kort men mycket intensiv och rolig bana med en del utmaningar på grund av höjdskillnader och krön.
Erik har lagt ut en bra video där min bil skymtas.
http://www.youtube.com/watch?v=rHMAPxyQdec" onclick="window.open(this.href);return false;
Som vanligt har det varit en del strul och inför banmötet började ett kraftigt oljud från växellådan höras. I tron att det bara var en drivknut genomfördes i alla fall banmötet men jag tog det lite extra lugnt. Idag har felet lokaliserats till utgående lager från diffen på höger sida. Finns mycket spån i oljan. Nu får bilen komma till proffessor Sandén för lite omvårdnad. Den ska även till HåGe avgas för att byta cross-overröret som läcker.
Bilen ska i alla fall bli klar för Falkenberg och Såtenästräffen nästa vecka.
Vi ses och hörs!
Rikard