Kontrollampa för oljenivå tänd - motorstopp LÖST
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
Re: Kontrollampa för oljenivå tänd - motorstopp
Det stämmer! Men dom verkar faktiskt inte vara av sämre kvalitet än original.. Har som sagt åkt Opel i över 10 år så man har fått uslas en del med dom där reläerna 

- [Bobo]
- Addict
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
Funkar säkert, men om man är det minsta osäker (vilket vi väl får påstå att "man" är i det här fallet) kanske det känns tryggare att köpa ett relä som har exakt samma nummer som i Porsches reservdelskatalog...dynamic wrote:Det stämmer! Men dom verkar faktiskt inte vara av sämre kvalitet än original.. Har som sagt åkt Opel i över 10 år så man har fått uslas en del med dom där reläerna
När det skiljer 20kr tycker jag inte att det är värt att leta alternativ... Dessutom kommer Partagas säkert behöva beställa en massa andra reservdelar till sin nya Porsche när han ändå är igång.

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
Notera att jag skrev "upptill 1,5l/100 mil", inte att motorn under alla omständigheter drar så mycket.Partagas wrote:Maxx, låter verkligen förbluffande om bilen skulle konsumera så mycket olja.
När du beskriver att den drar olja, antar du menar attden förbränns? Vet man i så fall vart läckaget sker, är det oljeskrapsringarna eller ventiltätningarna? Och varför??
Med så mycket olja som förbränns borde man ju ha svårt att klara avgaskraven![]()
Min tycks dock vara hyffsat tät, kört 60-70 mil utan att nivån ändrats, men ska ändå toppa upp till övre sträcket för att slippa se lampan.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1989
Re: Kontrollampa för oljenivå tänd - motorstopp LÖST
OK tack för alla förtydligande,
Det där med opelreläer tycks jag få hoppa över oavsett. Min lokala microhandlare hade dem inte och hävdade att han heller inte kunde beställa(?!) dme reläer till gammoplar.
Så får väl bli utzon eller ferdinand.
Bara så surt att betala frakten + att behöva vänta en vecka eller två på en sån liten pryl.
Särskilt då jag just fått hem en laddning grejer från ferdinand (o yes, har redan hunnit handla mycke grejer
)
Funderar ev på att gå över det gamla relät med lödkolven för att spara tid, tips från Clarks.
Avslutar denna tråden nu då motorstoppet tycks åtgärdat. Tack för all hjälp!
Öppnar separat tråd för mitt växellådsproblem som jag fortfarande inte löst.
Med vänlig hälsning,
Partagas
Det där med opelreläer tycks jag få hoppa över oavsett. Min lokala microhandlare hade dem inte och hävdade att han heller inte kunde beställa(?!) dme reläer till gammoplar.
Så får väl bli utzon eller ferdinand.
Bara så surt att betala frakten + att behöva vänta en vecka eller två på en sån liten pryl.
Särskilt då jag just fått hem en laddning grejer från ferdinand (o yes, har redan hunnit handla mycke grejer

Funderar ev på att gå över det gamla relät med lödkolven för att spara tid, tips från Clarks.
Avslutar denna tråden nu då motorstoppet tycks åtgärdat. Tack för all hjälp!
Öppnar separat tråd för mitt växellådsproblem som jag fortfarande inte löst.
Med vänlig hälsning,
Partagas