Titta in i förbränningsrummet
- JohanX
- Carrera-Poster
- Posts: 309
- Joined: 2006-05-08 15:05:18
- Bilmodell: 944 (968 turbo look)
- Location: Solna
- Contact:
Re: Titta in i förbränningsrummet
Jag såg det, nu har jag inte lusläst men strypningen verkar lite knepig...
PCS #11976
Porsche 944 N/A 84 (968 look) banbil
Porsche 944 turbo kommande projektbil
Porsche 944 N/A 85b
VW Caddy Carrera Cup Edition
MB SLK55 AMG
Peugeot 205 Mi16
Porsche 944 N/A 84 (968 look) banbil
Porsche 944 turbo kommande projektbil
Porsche 944 N/A 85b
VW Caddy Carrera Cup Edition
MB SLK55 AMG
Peugeot 205 Mi16
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Titta in i förbränningsrummet
strypningen är bara "knepig" om du vill att dina värden skall vara jämförbara med andras.
Det hål som styrpningen är i storlek, har du "samma" hål i cylindern så visar mätaren 50%
Läser man på ett forum att läckaget får max vara 5% (som exempel) då är det bra med en kallibrerad men vill man se skillnader mellan cylindrarna så är 5% på 3 cylindrar och 10% på den fjärde en lika bra indikering oavsett om de är "kallibrerat" eller "äpplen".
/Janne
Det hål som styrpningen är i storlek, har du "samma" hål i cylindern så visar mätaren 50%
Läser man på ett forum att läckaget får max vara 5% (som exempel) då är det bra med en kallibrerad men vill man se skillnader mellan cylindrarna så är 5% på 3 cylindrar och 10% på den fjärde en lika bra indikering oavsett om de är "kallibrerat" eller "äpplen".
/Janne
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot]