Tjenare har en fråga jag har kört min porsche 944 NA länge nu med 98 oktan blyfri.
Vad händer om jag byter till 95 oktan den är ju lite billigare och finns på fler ställen än 98 oktan. Finns det nån risk med att byte så där bara eller är det bara att köra på?
mvh johan
Enligt den här sidan ska tydligen 944N/A och 924 ha 98 oktan medans 951 kan köra på 95 http://www.nize944.de/technvergl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
och tittar man här så är det blyfritt först med M44.06 1986 http://www.nize944.de/Motornummer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur väl det stämmer vet jag inte, har kört min på 95 hela tiden, men övergått till 98 nu vilket jag tycker den går bättre på.
hanilton199 wrote:Har inte fått nåt rakt svar än , är det inte någon som vet???
mvh johan
Du kan köra på 95 oktan utan bekymmer. Tanka och se glad ut.
Ja kör på 95 det har jag gjort i min 44a i 7 år
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup