Fyllde lite mer kylvätska idag och varmkörde motorn. Låtter fint nu bara servopumpen som skriker men blir nog bra den med snart.
Rullade ut den och körde en repa på gatan.
JBlom wrote:Fyllde lite mer kylvätska idag och varmkörde motorn. Låtter fint nu bara servopumpen som skriker men blir nog bra den med snart.
Rullade ut den och körde en repa på gatan.
Ganska nöjd med hur den ser ut.
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
Ja det blev ju det.
Men fick backjöbb på fuelrail så får göra om imorgon. Ska lätta på balansremmen oxå då å se om man får bort vinandet.
Ja blev bra med 18", bara lite konjobb så kan man slänga på dom.
JBlom wrote:Ledsnade på den vinröda inredningen så operation svart har påbörjats.
Har även gjort en beställning på en Recaro Pole Position till förarplatsen.
Har nyligen köpt en 944 T som är chippad och banpreppad. Jag behöver dock en riktig stol och planerar att köpa en Reacaro Pole Position (ABE) som även ska vara anpassad för 3-punktsbälten och därmed gatlegal. Är det ABE-modellen som du har?
Hur monterade du stolen? Med Recaros skenor och fästen?
Ja det är såna jag har.
Anpassad efter 3-punkts vette tusan men det stämmer säkert. Däremot är dom godkända med deras fästen.
Jag har monterat ihop dom med Recaros fästen och det var bolt-on.
Sen tog jag bälteslåsen från baksätet och monterade fram på fästet. Går nog att fixa på andra sätt och men tyckte detta blev smidigt.
Kör bara 3-punkts för tillfället!
JBlom wrote:Låtter fint nu bara servopumpen som skriker men blir nog bra den med snart.
Min skriker riktigt som attan (inget läckage vad jag kan se), men det knasiga är att om jag kör lite så försvinner det mer och mer...??? Startar jag den sedan nästa dag så skriker den som en riktigt stenkross igen...
Har pumpen kastat in handduken?