Ps. Det fanns ingen Ferrari någonstans på parkeringen... Ds.

Bara att ställa motfrågan om hur de kan ha råd med en splitter ny Volvo V70.JDr wrote:Har med bara några dagars mellanrum fått samma fråga av 2 olika personer:
Hur kan man ha råd att ha en sån bil när man jobbar åt Adecco?
Vet inte om det säger mest om vad folk tror att bilen kostar, eller vad de tror att man tjänar i bemanningsbranchen...
Motfrågan är då: Tror du jag är gjord av pengar eller? en bil med samma prestanda men ny kostar 4ggr mer i inköp och mer i underhåll.Maxx wrote:"Varför köper du inte en ny bil?" är en rätt vanlig fråga man får av folk som ser bilar som enbart transportmedel. Har börjat benämna bilen som "leksak" för att slippa kommentarerna.
Det är ganska exakt vad de brukar få som svar.Frostyfog wrote:Motfrågan är då: Tror du jag är gjord av pengar eller? en bil med samma prestanda men ny kostar 4ggr mer i inköp och mer i underhåll.Maxx wrote:"Varför köper du inte en ny bil?" är en rätt vanlig fråga man får av folk som ser bilar som enbart transportmedel. Har börjat benämna bilen som "leksak" för att slippa kommentarerna.
Ny Volvo... visste inte att kinabilarna blivit fullt så billiga änSluggen wrote:Min mamma: "Jag förstår inte, va ska det va bra för, du kunde ju köpt en jättefin ny Volvo"
Frostyfog wrote:Ny Volvo... visste inte att kinabilarna blivit fullt så billiga änSluggen wrote:Min mamma: "Jag förstår inte, va ska det va bra för, du kunde ju köpt en jättefin ny Volvo"
FLUX wrote:Jag har inte ens hämtat min Porsche än. Men här är ett axplock av vad folk sagt:
"En 924? Det är ju ingen riktig Porsche."
Om man hade fått en krona varje gång man hört det så hade man vart rik...FLUX wrote:"En 924? Det är ju ingen riktig Porsche."
Hehehe ...rob3rt wrote:Om man hade fått en krona varje gång man hört det så hade man vart rik...FLUX wrote:"En 924? Det är ju ingen riktig Porsche."
Users browsing this forum: Google [Bot]