Man måste ta bort hela delen med värmereglage osv samt "plattan" som klockan sitter på. försökte mig på detta häromdagen och det resulterade i en liten spricka i ena plattan :'( skruvade ihop allt igen å får leva med en klocka utan belysning... verkade så lätt när man läste innantill men plasten är skööör...
Plasten kan vara skör.. men inte så illa... jag har gjort den manövern 2 gånger utan lågot missöde.... samt när ni ändå är inne och drar i klockan så se till och kolla om lampan som sitter i cigarette tändarutaget oxså behöver bytas.
tyckte den instruktionen var klock ren ;)
/Claves
Last edited by claves on 2005-03-17 09:59:23, edited 1 time in total.
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Prova värm lite försiktigt med en värmepistol innan du lirkar bort
plastbiten det kan hjälpa. När plasten blir varm blir den lite mer formbar.
Skulle den gå isönder är det bara att beställa en ny bit, dom är inte speciellt dyra.. (I porsche mått mätt).
Lite ot: Jag skulle mer än gärna ge mig på det där bara jag hade en ny /annan klocka att sätta dit... Verkar ju inte vara helt lätt att få tag i. Verkar ju dessutom i stort sett alltid vara trasig på våra bilar. Frågade på Porsche och dom skulle ha över 4000 spänn för en ny!!! Kan det verkligen stämma? (För ett litet simpelt digitalur av dålig kvalitet?!)
Synd bara att jag stör mig så grymt på att klock-j-keln inte funkar och på den fula svartfläckiga/trasiga displayen. Måste bara få det fixat under våren...
Vart har ni hittat era "utbytes-klockor"??? Är det lönt att montera dit en begagnad? Risken att den pajjar igen måste ju vara väldigt stor? Den har iaf varit trasig på alla 944:or jag har kollat på...
Ett tips är att kolla på www.bildelsbasen.se
Leta reda på någon skrot som har en 944 och åk dit eller ring dom och hör vad dom skall ha för klockan. Det kostar säkert bara ett par hundringar. Tollarps bilskrot hade en klocka som fungerade u.a. vad priset var kommer jag inte ihåg. Börja med att kolla på bildelsbasen.se.
Jag hittade en klocka för 200:- där.