Värmefläkt 924 -80

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984

#16 Post by Jesper von Wowern »

Stroboskop :shock: , avancerat!
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

Sultanen
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#17 Post by Sultanen »

patand wrote:Efter att ha sett den sista bilden är väl frågan snarare om du lyckats montera tillbaka alltihop... :shock:

Ser ju lite rörigt ut... :)
Det är väl lite av tjusningen med hemmamekande, att det är lite rörigt? :wink:
Alla kablar var iaf väl uppmärkta så det var inga problem att återansluta dem, var lite annat krongel istället med gammal ful-el...

Det har varit en rejäl kortis i belysningen till handskfacket( :shock: ). Till följd av detta var isoleringen på de kablar som går därifrån rejält svedd och den ena kablens isolering var helt borta, vad tror ni den förra ägaren bestämde sig för att göra istället för att ta bort och reparera? Jo, han tar de helt nakna koppartrådarna och virar eltape runt dem... Jag tog bort så mycket jag kunde av kabeln och följde den upp in i kabelstammen där jag insåg att det inte går att göra någonting åt den, däremot så är den inte lika svedd uppåt stammen, bara deformerad...

Jag startade upp bilden idag efter lite mek för att få tillbaka slangarna till radatorn i fläktpaketet och alla instrument fungerade, iaf vad jag kunde se, hade inte igång bilen tillräckligt länge för att se motortemperaturen.

Post Reply