Hej
Jag har haft isär tomgångsmotorn och bytt o-ring.
Kan man montera motorn fel (typ 180 grader)?
Har problem med att tomgången går nästan ner mot noll innan den sakta stabiliserar sig vid ca:900 rpm
Mvh
Thomas
Montering tomgångsmotor?
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Ducati
- Turbo-Poster
det kan du säkert göra eftersom det är ju bara 2 rör på varsin sida, att sätta den ett halvt varv fel borde inte vara omöjligt.
Jag är däremot osäker vad konsekvenserna blir.
Ang demontering, det kanske går att fippla bort den med insuget kvar, men det måste vara extremt jobbigt. Att ta bort insuget tar inte allt för lång tid, då kan man ju även passa på att kontrollera slangarna därunder och rengöra lite. Tänk på att ladda upp med 4 st nya packningar till insuget först...
Jag är däremot osäker vad konsekvenserna blir.
Ang demontering, det kanske går att fippla bort den med insuget kvar, men det måste vara extremt jobbigt. Att ta bort insuget tar inte allt för lång tid, då kan man ju även passa på att kontrollera slangarna därunder och rengöra lite. Tänk på att ladda upp med 4 st nya packningar till insuget först...
mvh
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
- Fredrik Nyqvist
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Re: Montering tomgångsmotor?
Misstänker att jag också varit lite hastig i mitt demonterade och skulle behöva lite assistans.
Om jag förstått det hela rätt så är funktionen med motorn att vid behov föra extra luft till insuget från IC-röret innan spjället. Det sitter en pil på tomgångsmotorn och om jag fattat funktionen rätt så tolkar jag det som att pilen borde peka mot insuget.
Stämmer detta?
Om jag förstått det hela rätt så är funktionen med motorn att vid behov föra extra luft till insuget från IC-röret innan spjället. Det sitter en pil på tomgångsmotorn och om jag fattat funktionen rätt så tolkar jag det som att pilen borde peka mot insuget.
Stämmer detta?