Nu till det lite mer krångliga; tändsystemet.
Jag fick uppgifter om att Audi 80 (inte 90) ska ha en passande fördelare, det finns en rent visuell skillnad mellan Porsche och Audi, det är nämligen 3 poler på Audifördelaren och bara 2 på Porsches och jag har inte lyckats lista ut vad den tredje sladden hos Audi gör.
Jaja, Jag köpte en från en Audi 100 iaf då de var identiska (tyckte jag, den var fräschare). Det jag funderar på nu är om det verkligen inte är någon skillnad, då Audins sitter i blocket och Porschens i toppen. Så ikväll bär det av till Goran igen för att mäta kuggvinklar och djup.
Ok fördelare fixad förhoppningsvis, bild 1.
Men jag hade ingen aning om hur tändsystemet egentligen funkade innan jag snubblade över den här länken --->
http://www.924.id.lv/Heynes%20Manual%20 ... nition.htm
Helt underbar sida! Jag har inte stött på den här i forumet, men den var väldigt informativ. Rekommenderas! (Man kan "sudda" texten bakom sista slashen i adressfältet för att komma åt fler instruktioner, sudda inte för mycket bara för startsidan är på ett jättekonstigt språk)
Den sidan levererade Bild 2 med instruktion.
Efter denna kunskap började jag mäta på sladdar å kablar, upptäckten blev att färgmatchningen i mitt elschema var helt åt h-vete! (Jag använder patands workshopmanual och schema till modell 81 då min bil är från 81)
Jag började tvivla på färgseendet hos amerikanerna, men efter lite tänkande upptäckte jag att schemat till modell 80 passade som RFSL-flaggan en mot regnig sommardag!
Att tänka på! Jag har hittat 4 elscheman, Amerikanskt för modell 80, 81 och 82 samt en länk på forumet till Pelicanparts(?). Till min svenska 81:a passade Amerikanskt 80.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.