Har ett par Cup 2-fälgar på gång. Fram är de 7,5" med ET 52 och bak är de 9" med ET 47. På 968:an sitter det nu originalfälgar i samma bredd men med högre ET; 65 fram och 55 bak. Där sitter också spacers på 21 mm fram och 15 mm bak.
Så utan spacers borde väl de nya fälgarna passa och hamna en aning längre in jämfört med hur originalfälgarna sitter nu med spacers, men inte lika långt in som original utan spacers? (Hoppas det inte blev alltför förvirrande ... )
ET fram, original med spacer: 65 mm – 21 mm = ET 44
ET fram, nya fälgar: ET 52 ... vilket ger att de hamnar 13 mm längre ut än original men 8 mm längre in än original med spacer, dvs rätt så mitt i mellan.
ET bak, original med spacer: 55 mm – 15 mm = ET 40 => 47 mm - 40 mm = 7 mm
ET bak, nya fälgar: ET 47 ... vilket ger att de hamnar 8 mm längre ut än original men 7 mm längre in än original med spacer, dvs rätt så mitt i mellan även här.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Jo, jag hittade något liknande på nätet men fortfarande så måste man ju räkna åt rätt håll på spacern. Jag är själv säker på att jag har räknat rätt, men det betyder ju inte att jag faktiskt har gjort det. Hoppades på att någon skulle kontrollräkna lite snabbt åt mig. Lite fel tidpunkt för ett snabbt svar bara.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«