En fråga här däremot. I PET ser det ju ut som att slangen ansluter direkt på "diapraghm damper (nr: 4)" men på bilden som jag skickade in längst upp går slangen ifrån fuelrailen. Hur kommer detta sig?Björn.C wrote:Då är det den här slangen isåfall?
Såg inte ut som det var alltför svårt att byta, se till så man inte spiller på tok för mycket bensin bara...
Pris på Porsche Center
944-110-413-02 LEDNING 469,00 exkl moms 587,00 inkl moms
Vart ute och kollade, och min egen, är allt sliten den också
Hjälp att identifiera bränsleslang!
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Det fungerar som så, att bränslet kommer in i "diapraghm damper (nr: 4)" och går sedan vidare via den slangen som är dålig på din bil, den går från undersidan av "diapraghm damper (nr: 4)" och in till fuelrailen.
Så det är rätt och slätt ingående slang till fuelrailen, som går via fuel dampern.
Har varit ute med farsan och inspekterat min egen, och kom fram till att samma slang på min bil var dålig sprucken, så tog med den till lokala hydralfirman Tools Sjögrens i Trollhättan, som återanvände kopplingarna och pressade på en ny slang för det facila priset av 65 kr.
Så det är rätt och slätt ingående slang till fuelrailen, som går via fuel dampern.
Har varit ute med farsan och inspekterat min egen, och kom fram till att samma slang på min bil var dålig sprucken, så tog med den till lokala hydralfirman Tools Sjögrens i Trollhättan, som återanvände kopplingarna och pressade på en ny slang för det facila priset av 65 kr.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Ok, då är jag med. Var det bara att skruva av slangen eller? Rann det ut mycket bensin?Björn.C wrote:Det fungerar som så, att bränslet kommer in i "diapraghm damper (nr: 4)" och går sedan vidare via den slangen som är dålig på din bil, den går från undersidan av "diapraghm damper (nr: 4)" och in till fuelrailen.
Så det är rätt och slätt ingående slang till fuelrailen, som går via fuel dampern.
Har varit ute med farsan och inspekterat min egen, och kom fram till att samma slang på min bil var dålig sprucken, så tog med den till lokala hydralfirman Tools Sjögrens i Trollhättan, som återanvände kopplingarna och pressade på en ny slang för det facila priset av 65 kr.
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
För min del, var jag tvungen att ta av fuel dampern, tyvärr, men är inget större problem, kom inga större mängder bränsle, och jag släppte även på trycket på den "Mutter" längst ut på fuelrailen.
La dock en trasa för att suga upp det som kom ut.
Verktyg som behövs är 19 mm blocknyckel, och för fueldampern 24 mm blocknyckel.
(Utöver det lossade jag tornstaget i ena änden, för att komma åt bättre, men det är överkurs)
La dock en trasa för att suga upp det som kom ut.
Verktyg som behövs är 19 mm blocknyckel, och för fueldampern 24 mm blocknyckel.
(Utöver det lossade jag tornstaget i ena änden, för att komma åt bättre, men det är överkurs)
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 440
- Joined: 2005-08-22 22:19:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppland
- Contact:
Grymt billigt! Jag fick mina slangar till nioelvan i dag och det kostade 318 kr. Då är det iofs två betydligt längre slangar, men ändå. Trots allt var det fortfarande en fjärdedel av nypriset.Björn.C wrote:Har varit ute med farsan och inspekterat min egen, och kom fram till att samma slang på min bil var dålig sprucken, så tog med den till lokala hydralfirman Tools Sjögrens i Trollhättan, som återanvände kopplingarna och pressade på en ny slang för det facila priset av 65 kr.
Då: 944 S2 -91
Nu: 911 -77
Nu: 911 -77
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Sunt! Såklart gör man så!Anton N wrote:Har ring till den lokala Porschemeken nu. De lämnade, precis som ni nämnt, iväg slangen till en firma som återanvänder "kopplingarna" men byter slangen. Skulle bara kosta nån hundring. Tror jag kör på det så slipper jag krångla med det själv.
Kanske har din slang passerat händerna på min farsa, så partisk är jag... rätt praktiskt för mig att ha sådana möjligheter inom familjen

Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
Who is online
Users browsing this forum: No registered users