Problem med min BMW !
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
Problem med min BMW !
Jag testar om det är någon av alla eminenta Porsche pågar som kan tipsa mig om vad som e galet med min beemer.
Här kommer en länk där jag beskriver problemet finns även en liten videosnutt http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=196191
//nordstedt
Här kommer en länk där jag beskriver problemet finns även en liten videosnutt http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=196191
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Det var ju det som var grejen med pappas, det var alltså inte gamalt utan defekt!nordstedt wrote:Luftfiltret är nytt så det borde det ju inte va.
//nordstedt
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Bränslefilter?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
Ok ja fattar ska kolla detta.Pehr Johnsson wrote:Det var ju det som var grejen med pappas, det var alltså inte gamalt utan defekt!nordstedt wrote:Luftfiltret är nytt så det borde det ju inte va.
//nordstedt
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 1
- Joined: 2007-09-29 20:44:19
- Contact:
Hade ett liknande problem med min gamla E36 328i. I mitt fall var det hål på gummibälgen vid luftmassemätaren, nummer 3 i denna bild: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Spännande fel, jag skulle börja med att kolla det elektriska. Det känns som nått större sammanbrott.. Kraft till databox, tändning, bränslepumpsrelä etc. Händer det någon när man knackar på grejerna och drar lite i kablarna etc?
Hittar man inget där skulle jag nog koppla bort luftmassesmätaren och se om den går utan ryck på tomgång då. Bränslepumpen kan också vara nått att titta på kanske.
//Magnus
Hittar man inget där skulle jag nog koppla bort luftmassesmätaren och se om den går utan ryck på tomgång då. Bränslepumpen kan också vara nått att titta på kanske.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
Jag öppnade och rengjorde LMM idag samt kolla gummibälgen efter sprickor, men kunde inte hitta några, jag sprutade även contactspray i alla kontakter jag kunde hitta i motorrummet så nu går bilen bra igen utan tendenser att stanna, vet inte om det är en tillfällighet eller om min åverkan gjorde någon nytta. Vi får se hur länge det varar.
Jag prova även och koppla bort Lmm innan den rengjordes och det blev ingen som helst skillnad.
//nordstedt
Jag prova även och koppla bort Lmm innan den rengjordes och det blev ingen som helst skillnad.
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
Måste tillägga att detta Forumet är helt outstanding !! även om det inte är en Porsche man behöver hjälp med så försöker folk bidra med vad dom kan och är verkligen intresserade av att hjälpa till
Till skillnad från andra större forum där man bara får typ ett svar och ens inlägg liksom försvinner i mängden.
944sverige
/nordstedt

944sverige







/nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Problemet med Bmw är att det finns så fantastiskt många boxar och styrdon, för att inte tala antalet kilometer med kabel... Elfel är nåt man verkligen inte vill ha på en Bmw...944_Driver wrote:Spännande fel, jag skulle börja med att kolla det elektriska. Det känns som nått större sammanbrott.. Kraft till databox, tändning, bränslepumpsrelä etc. Händer det någon när man knackar på grejerna och drar lite i kablarna etc?
Hittar man inget där skulle jag nog koppla bort luftmassesmätaren och se om den går utan ryck på tomgång då. Bränslepumpen kan också vara nått att titta på kanske.
//Magnus
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Jag skulle säga tvärt om, BMW's eldokumentation är så bra att elfel ofta är ganska överkomliga på BMW. E34ans ETM på nästan 500 sidor är ren njutning att dyka i och de nyare modellernas dokument med klickbara länkar i är nästan orgasmfaktor på.bergodalvana wrote: Problemet med Bmw är att det finns så fantastiskt många boxar och styrdon, för att inte tala antalet kilometer med kabel... Elfel är nåt man verkligen inte vill ha på en Bmw...
//Magnus, elnörd och E34 525 användare.
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users