Plastskenan är lite av en Akilleshäl (och även kedjan) på S och S2. Dessa glöms ofta bort om man lämnar bilen till icke Porschevekstad. Finns ingen info om att detta är bytt så är det all idé att göra det. Dock är det inget argument för att inte köpa bilen. Plastbiten kostar ett par hundra och går att byta själv om man är lite händig. Hurvida kedjan är att byta låter jag vara osagt, men allt går ju att fixa!!Patrik67 wrote:Jag skall kolla på en S2:a imorgon, får se vilken prisklass vi hamnar på.
Det är mycket prat om kamkedjan och plastskenan, är detta en känslig och osäker detalj på 944:an likt Alfa Romeo? Den informationen jag har så skall ett byte äga rum efter 8 år eller 8000 mil.
He he!!! Jag 189@94 satte mig där bak för att prova och lyckdes även fälla tillbaka framstolen. Det var F-n inte kul!! Det värsta var att komma ut....funderade ett tag på att skrika på hjälpKarl Birgander wrote:För att regga om vår bil till 3 passagerare (jag har(hade) original 3-punktsbälten bak, så skulle jag övertyga en besiktningsman (180cm/85kg) att han någorlunda bekvämt kunde sitta där.....
Grown ups, don't try this alone!Pehr Johnsson wrote:He he!!! Jag 189@94 satte mig där bak för att prova och lyckdes även fälla tillbaka framstolen. Det var F-n inte kul!! Det värsta var att komma ut....funderade ett tag på att skrika på hjälpKarl Birgander wrote:För att regga om vår bil till 3 passagerare (jag har(hade) original 3-punktsbälten bak, så skulle jag övertyga en besiktningsman (180cm/85kg) att han någorlunda bekvämt kunde sitta där.....![]()
![]()
Users browsing this forum: No registered users