944na + E85 = Sant, 0,92L/Mil Nu med SNYGGA dekaler!
-
- S-Poster
- Posts: 94
- Joined: 2008-02-21 13:31:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Grattis Andreas.Andreas G wrote:Hej på er.
Jag tänkte bara informera om att min E85 944 GP gick igår genom besiktningen utan anmärkning.
Co var 2,3 med en kall motor (kördes bara till 700m SBP).
Jag var tvungen att ta ut rejsern lite "premature", då en gubbe mosade min bruxbil genom att inte hålla sig på sin sida i trafiken.
Passa er för kepsbeprydda gubbar på kollisionskurs!!!!
Andreas
Såg att du hade den ute på Blocket för ett tag sen. Började fundera lite om du sålt den. .)
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- Andreas G
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2005-07-22 19:56:02
- Bilmodell: 951 -86 951 -91
- Location: Uddevalla
- Contact:
Tjena, nej den har inte varit ute på blocket, men bilen har ändå bytt ägare... En härlig polare tjatade till sig den igår, han slog till när min guard var helt nere. -Trött och förkyld.bergodalvana wrote:Grattis Andreas.Andreas G wrote:Hej på er.
Jag tänkte bara informera om att min E85 944 GP gick igår genom besiktningen utan anmärkning.
Co var 2,3 med en kall motor (kördes bara till 700m SBP).
Jag var tvungen att ta ut rejsern lite "premature", då en gubbe mosade min bruxbil genom att inte hålla sig på sin sida i trafiken.
Passa er för kepsbeprydda gubbar på kollisionskurs!!!!
Andreas
Såg att du hade den ute på Blocket för ett tag sen. Började fundera lite om du sålt den. .)
Nu blir det till och leta nytt Porsche-åk.
Grattis Mr Formula, hoppas att du kommer att gilla din nya bil, din fd. jänkedragstersnabbastisverigeboråsare!Formula wrote:Otroligt snygg Porsche du har! En sådan skulle jag vilja ha!
Mvh Niklas W
Välkommen hit.
Det skall bli kul att köra ihop på kommande träffar, äntligen...

-951
Pcs 9472
Pcs 9472
-
- S-Poster
- Posts: 94
- Joined: 2008-02-21 13:31:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Tackar.Andreas G wrote:
Grattis Mr Formula, hoppas att du kommer att gilla din nya bil, din fd. jänkedragstersnabbastisverigeboråsare!
Välkommen hit.
Det skall bli kul att köra ihop på kommande träffar, äntligen...
Andreas
Ja, detta skall bli skitkul!!!

Men frågan är.... Vilket bilmärke är bäst Pontiac eller Porsche? (fel forum att ifrågasätta detta kanske?

- Patman
- Turbo-Poster
- Posts: 536
- Joined: 2006-12-08 00:14:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uddevalla
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 94
- Joined: 2008-02-21 13:31:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Oj, nästan zatzyvarning på den kommentaren!Formula wrote:Hehe, kan man svänga kör man för sakta!Patman wrote:Pontiac? Köra rakt fram räser? Nä, här på forumet kör vi bilar som man kan svänga snabbt med oxå!

Gillar man bara raktframåka (vad var det Hylander kalla det?) så är väl knappast 924/944/968 det optimala valet?
Fast det finns ju pontiacägare med svängaambitioner ... faktiskt.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
I en pontiac gäller väl det då i allt över krypfart?Formula wrote:Hehe, kan man svänga kör man för sakta!Patman wrote:Pontiac? Köra rakt fram räser? Nä, här på forumet kör vi bilar som man kan svänga snabbt med oxå!

(Naturligtvis finns det bilar som byggts om till oigenkännlighet och därigenom kan använda ratten till något vettigt...)
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Så ... Nu har vi dissat Pontiac färdigt och hänvisar fortsatta Pontiacdiskussioner till http://www.tacs.nu/forum/.
Mvh, M Sjösgärd
Mvh, M Sjösgärd
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Skrea
- S-Poster
- Posts: 72
- Joined: 2016-01-13 08:36:31
- Bilmodell: 944 N/a, Ford Anglia 59
- Årsmodell: 1987
- Contact:
Re: 944na + E85 = Sant, 0,92L/Mil Nu med SNYGGA dekaler!
Hej allihoppa. Kollar på ett kit med nya spridare och Fekzens chip men har två snabba frågor. Efter konventering, har ni märkt någon prestanta skillnad? Kan man ha orginalboxen när man byter chip eller behöver jag byta hela boxen?
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 944na + E85 = Sant, 0,92L/Mil Nu med SNYGGA dekaler!
Är det någon mening att gå på E85 längre? Finns ju inte direkt mer utbud.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Skrea
- S-Poster
- Posts: 72
- Joined: 2016-01-13 08:36:31
- Bilmodell: 944 N/a, Ford Anglia 59
- Årsmodell: 1987
- Contact:
Re: 944na + E85 = Sant, 0,92L/Mil Nu med SNYGGA dekaler!
Jag har även en fundering till. Går de att köra på vanlig bensin om man har konventerat? Jag tänker mer om det är nödfall och de inte finns på macken. Förstår såklart att man inte ska pressa hårt i sådana fall. Jag har nu köpt ett konverteringskit, så det vore bra att veta så jag inte gör några förödande misstag.
Några andra tips för en som ska konventera för första gången?
Stort tack för hjälpen i tråden!
Några andra tips för en som ska konventera för första gången?
Stort tack för hjälpen i tråden!
- Dr_Pepper
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2013-09-22 08:10:00
- Bilmodell: 944 turbo (fruns)
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944na + E85 = Sant, 0,92L/Mil Nu med SNYGGA dekaler!
Utbudet har jag inte noterat någon försämring på.
Däremot är ju e85 skattebefriat sedan årsskiftet, så bara det är ju en mening.
Kan man ju nästan kalla sig skattesmitare. =D
Däremot är ju e85 skattebefriat sedan årsskiftet, så bara det är ju en mening.
Kan man ju nästan kalla sig skattesmitare. =D
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]