951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Det kommer här: 070-591 49 00, inte för tidigt... inte för sent...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Inkörning... vad är det?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
Hej
gå var man tillbaka från mappningen då,allt gick inte så smärtfitt som jag önskat..men men motorn höll ihop o det äe huvudsaken:)
åkte till ppf imorse,lastade av bilen åtta,riggade upp den på dynapacken..klockan 9,30 körde vi igång o började mappa lite,allt gick bra tills vi började komma upp lite i effekt,det visade sig att pumpen jag monterat levererade inte allsvad den var specad till,den skulle räcka till 650hk enligt dalhems,men det börja sina redan vid 340hk,då gick motorn snålt!!..tog ner pumpen o grabbarna på ppf tittade på den o skrattade,tydligen var det nån billighetspump typ kina kvalite:( som tur var hadde dom en Bosch 044 satte dit den och det var frid o fröjd,är lite besviken att dom inte viste bättre på dalhems,3tim gick åt spillo samt fick köpa en till pump:( ska ringa till dom o höra vad dom har att säga..
tillbaka till mappningen,började köra igen men eftter ett tag saknade vi ladd nästan helt o hållet,plockade ner wastegaten o såhg att fjäderspännarskruven hadde skruvat ur sig,tillbaka med den o vi hadde ladd igen:)
sen kom vi till nästa problem,mitt tändsystem visade sig vara för klent,misstände rejält,plockade ur stiften o knackade ihop dom så att vi hadde 0,5 gapp bara..sen var det dags att prova igen,efter några svep fick vi ut 380hk och 458NM i motorn vid 1,5bar misstände lite forfarande,alltså finns lite att förbättra,eller rättare sagt mycket:) kan ju tillägga att jag sjusterade kammen endast 1mm från en setupp,o det gav 51hk bara det,F-n vad viktigt det är med kaminställningen..varvstoppet lades på 6700v..
summan av allt detta är att jag får vara någålunda nöjd,har bilen hemma o motorn är hel:) men kommer att uppgradera min tändning så småningom..jag hadde räknat med ca 400 i motorn,så långt ifrån var det inte:) körde med V-power men kommer att köra med E85 så småningom..
gå var man tillbaka från mappningen då,allt gick inte så smärtfitt som jag önskat..men men motorn höll ihop o det äe huvudsaken:)
åkte till ppf imorse,lastade av bilen åtta,riggade upp den på dynapacken..klockan 9,30 körde vi igång o började mappa lite,allt gick bra tills vi började komma upp lite i effekt,det visade sig att pumpen jag monterat levererade inte allsvad den var specad till,den skulle räcka till 650hk enligt dalhems,men det börja sina redan vid 340hk,då gick motorn snålt!!..tog ner pumpen o grabbarna på ppf tittade på den o skrattade,tydligen var det nån billighetspump typ kina kvalite:( som tur var hadde dom en Bosch 044 satte dit den och det var frid o fröjd,är lite besviken att dom inte viste bättre på dalhems,3tim gick åt spillo samt fick köpa en till pump:( ska ringa till dom o höra vad dom har att säga..
tillbaka till mappningen,började köra igen men eftter ett tag saknade vi ladd nästan helt o hållet,plockade ner wastegaten o såhg att fjäderspännarskruven hadde skruvat ur sig,tillbaka med den o vi hadde ladd igen:)
sen kom vi till nästa problem,mitt tändsystem visade sig vara för klent,misstände rejält,plockade ur stiften o knackade ihop dom så att vi hadde 0,5 gapp bara..sen var det dags att prova igen,efter några svep fick vi ut 380hk och 458NM i motorn vid 1,5bar misstände lite forfarande,alltså finns lite att förbättra,eller rättare sagt mycket:) kan ju tillägga att jag sjusterade kammen endast 1mm från en setupp,o det gav 51hk bara det,F-n vad viktigt det är med kaminställningen..varvstoppet lades på 6700v..
summan av allt detta är att jag får vara någålunda nöjd,har bilen hemma o motorn är hel:) men kommer att uppgradera min tändning så småningom..jag hadde räknat med ca 400 i motorn,så långt ifrån var det inte:) körde med V-power men kommer att köra med E85 så småningom..
Last edited by karpis on 2015-02-01 11:05:24, edited 1 time in total.
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Ahhh, samma tändning som jag har, den blir du nöjd med. Kan säga att det är härrejösses gnistor, akta fingarna!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Jo, du vet ju hur en etanolmapp kan se ut nu...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]