Hej,
Jag har problem på min 944 -84, Ny regulator men laddningen kommer inte förrän jag varvat till ~3500rpm. Såg att det fanns en GAMMAL tråd detta som delproblem men inget svar…
Jag har kollat lampan och den är inte trasig,
Vet någon om lampan jordar eller får sin ström via B+ från generatorn, blå kabel? Har mätt på generatorn för att se om jag ngn ström från B+ (tändning av, tändning på motorn av, tändning på motorn på) men IKKE! Tips trix?
// Pontus
Problem med laddlampan
- PontusVF
- NA-Poster
- Posts: 18
- Joined: 2007-11-21 14:35:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hissingen
- Contact:
Problem med laddlampan
Nu
944 -83
Amazon -68
Ducati 748 bip -96
Tidigare Porschar
944 NA -86
911 targa -76
944 -84
944 -83
Amazon -68
Ducati 748 bip -96
Tidigare Porschar
944 NA -86
911 targa -76
944 -84
-
- S-Poster
- Posts: 124
- Joined: 2007-08-18 16:07:55
- Bilmodell: 928s
- Location: Kramfors
- Contact:
- PontusVF
- NA-Poster
- Posts: 18
- Joined: 2007-11-21 14:35:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hissingen
- Contact:
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
min gamla 944hade ett liknande problem
man fick gasa till rejalt innan det borjade
ladda.voltmataren lag pa ca 10v.
hursomhelst sa byttes motorn efter kam
remshaveri.pa den nya motorn satt det
redan en generator, men det var
fortfarande. Samma strul med laddningen
Tyvarr hittades aldrig felet och bilen blev
skrot forra aret.
kanske inte sa mycket till hjalp
man fick gasa till rejalt innan det borjade
ladda.voltmataren lag pa ca 10v.
hursomhelst sa byttes motorn efter kam
remshaveri.pa den nya motorn satt det
redan en generator, men det var
fortfarande. Samma strul med laddningen
Tyvarr hittades aldrig felet och bilen blev
skrot forra aret.
kanske inte sa mycket till hjalp
mvh
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Hadde detta problem på 968an en tid.
Mitt problem låg i generatorn. D+ hämtar jord genom ledning i genaratorn till ett fjäderbleck som ligger ann mot en del på regulatorn och vidare till ett kol.
Om inte generatorn får den lilla "startknuff" (lite spänning genom lampan) så kommer inte laddningen igång. (förrän man varvar upp till 3-4000 varv)
Kolla om du har avbrott mellan D+ och fjäderblecket i öppningen för regulatorn. Det skall alltså inte vara avbrott. D+ till jord går i och för sig också bra. Inte avbrott. (D+ anslutningen på generatorn och bortmonterad kabel)
Kanske är det just fjäderblecket som strular.
Lampan lyser inte och då är det avbrott om lampan är hel.
Du kan också ta av lilla kabeln (D+) och mäta spänning från kabel till jord med tänning på. Bör vara ca 12v.
Bosse
Mitt problem låg i generatorn. D+ hämtar jord genom ledning i genaratorn till ett fjäderbleck som ligger ann mot en del på regulatorn och vidare till ett kol.
Om inte generatorn får den lilla "startknuff" (lite spänning genom lampan) så kommer inte laddningen igång. (förrän man varvar upp till 3-4000 varv)
Kolla om du har avbrott mellan D+ och fjäderblecket i öppningen för regulatorn. Det skall alltså inte vara avbrott. D+ till jord går i och för sig också bra. Inte avbrott. (D+ anslutningen på generatorn och bortmonterad kabel)
Kanske är det just fjäderblecket som strular.
Lampan lyser inte och då är det avbrott om lampan är hel.
Du kan också ta av lilla kabeln (D+) och mäta spänning från kabel till jord med tänning på. Bör vara ca 12v.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
Who is online
Users browsing this forum: No registered users