Sjösgärd wrote:Ett TÜV-godkännande har ingen relevans i Sverige så vitt jag vet. Det vill säga att bara för att TÜV har godkänt det så är det inte säkert att Svensk Bilprovning gör det, tyvärr.
Missade du "osv", det finns fler godkännanden
Det jag beställde är svensktillverkat.
Nej, jag missade inte "osv". Jag kände bara att det kunde vara bra med ett påpekande att TÜV-godkännanden inte har någon relevans när man ska besiktiga i Sverige så att ingen råkar få den uppfattningen. Sen gör det ju inget att det sitter ett TÜV-godkännade på prylarna; man kan ju se det som en garanti för att de borde vara av hyfsad kvalité i alla fall.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
R100B/R. Snap Off för rally/racing och gatbilar. Gjorda i eloxerad duralaluminium. Kopplingen lösgöres genom att dra ut de två handtagen - pluncharna, på sidorna.
Tvångsexpanderande tvåstegskoppling - glappfri!
Alla kopplingar är enhetliga - inget unikt nyckelstiftsystem.Lämpligt för de som vill ha flera rattar till samma bil. Finns som R100B(blå)med FIA acceptans och som R100R(röd)SFIgodkänd
Det var inte snap-off-navet jag kommenterade ... det har ju två personer redan sagt är godkänt i Sverige ... det jag kommenterade var att TÜV-godkännade inte har någon relevans i Sverige, oavsett pryl. Jag ber om ursäkt om jag var alltför otydlig och för att jag skräpar ner din tråd.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Sjösgärd wrote:Det var inte snap-off-navet jag kommenterade ... det har ju två personer redan sagt är godkänt i Sverige ... det jag kommenterade var att TÜV-godkännade inte har någon relevans i Sverige, oavsett pryl. Jag ber om ursäkt om jag var alltför otydlig och för att jag skräpar ner din tråd.
Det är ingen fara Mikael och det är inte min tråd så skräpa på du