Japp allt kommer från rakarör. tyvärr så är det inte min svets fick låna den av en kompis. min egen esab så har matningen sagt upp sig på då är man inte den enda front motor porsche åkaren i falkenberg vart håller du hus man kanske till och med vet vem du är denna staden e ju inte särsklit stor
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
jonaslarsson wrote:
Det e ju viktigt att det ser bra ut
Jag är också imponerad av putsen. Hur långt har bilen gått? Jag tänkte försöka göra ren min Sally under i vinter. Har du några tips att ge?
//PG
sätt upp bilen på pallbockar av med hjulen dränk bilen i avfettning och skrubba sedan bilen under till och i hjulhus med diskborste sen e det bara att spola. avlsluta hela tvättning med att tvätta hela bilen med svmap och vanligt bil shampoo
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Pehr Johnsson wrote:
Kan man se någon skillnad utan en test innan??
nej det är väll ganska svårt igentligen. kommer bygga ett 3 tums system med racekatt framöver nu i vinter också hoppas det kommer ge någon extra hästkraft iallafall. jag e nöjd om den ger 240hk+ omräknat till motoreffekt.
det kändes som att 3" avgassyetme gjorde lite nr jag satte på det med race kat, men skulle gissa att även ett grenrör hade gjort sit men jag är lite rädd för att den kommer låta ändå mer då och att jag ej får köra på banmötena men men...
MIN BIL:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
Japp allt kommer från rakarör. tyvärr så är det inte min svets fick låna den av en kompis. min egen esab så har matningen sagt upp sig på Sad då är man inte den enda front motor porsche åkaren i falkenberg vart håller du hus man kanske till och med vet vem du är denna staden e ju inte särsklit stor Smile
Du skrev att du brukade bromsa dina bilar är det uppe hos Khöler du gör det?
finns väl inte så många rullande landsvägar i närheten annars
jonaslarsson wrote:
nej det är väll ganska svårt igentligen. kommer bygga ett 3 tums system med racekatt framöver nu i vinter också hoppas det kommer ge någon extra hästkraft iallafall. jag e nöjd om den ger 240hk+ omräknat till motoreffekt.
det kändes som att 3" avgassyetme gjorde lite nr jag satte på det med race kat, men skulle gissa att även ett grenrör hade gjort sit men jag är lite rädd för att den kommer låta ändå mer då och att jag ej får köra på banmötena men men...
Det låter ju bra att din bil kändes lite piggare jag tror inte själva grenröret gör så mycket på ljudet så det e nog bara att byta för din del jag tycker min verkar förvånade tyst nu när man provstartat med det nya avgasystemet. men det e svårt att säga när man bara har stått och torr gasat lite med de låter fint iallafall
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Japp allt kommer från rakarör. tyvärr så är det inte min svets fick låna den av en kompis. min egen esab så har matningen sagt upp sig på Sad då är man inte den enda front motor porsche åkaren i falkenberg vart håller du hus man kanske till och med vet vem du är denna staden e ju inte särsklit stor Smile
Du skrev att du brukade bromsa dina bilar är det uppe hos Khöler du gör det?
finns väl inte så många rullande landsvägar i närheten annars
Jag har bromsat mina bilar i dalhems rullande landsväg brukar bara kosta en hundring går snabbt och lätt och den visar samma siffror som köhlers bänk.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
satte dit mina kw fjäderben idag med sanden topplagringar dom ser riktigt bra ut men jag e tveksam till sättningen på fjädrarna 160nm fram och 120nm bak men jag ska prova innan dess vet man ju inte. känns som att kw vet vad dom sysslar med.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Snyggt, men den fjädersättningen måste vara tokig... tvärtom hade varit OK.
När man ser dom här bilderna inser man att det bara är att bita ihop och ta fram skurborsten nu när bilen är upphissad...
Äntligen har man fått ner den på backen igen blev riktigt snyggt med svarta cup 1:or dock behöver dom spacesas ut rätt så rejält hur mycket spacers brukar ni andra 968 ägare åka med? sen vet jag inte riktigt vad jag ska börja med för hjulvinklar någon som har något bra tips? tog och vägde den också och jag e supernöjd med vikten ca 10-15 liter bensin i bilen och vågen stannade på 1260kg la alla lösa delar runt bilen i skuffen för att jag skulle få fram rätt vikt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008