968 CS -93 nu med vagnsbok

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
claves
Addict
Posts: 2272
Joined: 2004-03-29 20:44:32
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991
Location: Malmö
Contact:

#16 Post by claves »

Jo det är en variant men ska man ha jämn fjädringsrörelse.. och komma ifrån att gummit sätter sig och bilr ovalt och någon form av dämpning så är det ju det bästa..

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#17 Post by jonaslarsson »

Då har man varit i garaget och pulat lite igen har satt dit bakvagnen monterat dit bromsarna och luftat så den biten e klar nu.
blev pfc97 belägg med ate superblue vätska.

slängde också bort min orginal luftbox och monterade dit ett öppet k&n filter. hade detta liggandes så jag tänkte att de kunte va kul att prova. skulle igentligensitta på min bmw 120d men det har alldrig åkt dit så det åkte på porschen istället. anatar att jag kommer få ett antal inlägg om hur dåligt det är med öppna filter nu :P. men på alla bilar jag har provat så har det både gett mer effekt och snabbare gasrespon och det viktigaste ett gött ljud. har kört bilarna som jag prövat de på i rullande landsväg både före och efter filter byten.

monterade även dit ett nytt chip i styrboxen från FekZen anpassat för 98 oktaning bensin tänkte att jag skall köra bilen i rullande landsväg till våren för att se så att alla hästarna finns kvar i stallet :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#18 Post by Karl Birgander »

jonaslarsson wrote:anatar att jag kommer få ett antal inlägg om hur dåligt det är med öppna filter nu :P. men på alla bilar jag har provat så har det både gett mer effekt och snabbare gasrespon och det viktigaste ett gött ljud. har kört bilarna som jag prövat de på i rullande landsväg både före och efter filter byten.
Luftfilteranordningen ser väldigt lik ut den jag kör med, en avgaskrök och ett stort cylinderfilter! :D
Håller med om gasrespons och ljud, även om våra motorer har tunga delar i sig, så gasresponsen ändras inte otroligt mycket.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Kjell 944
Turbo-Poster
Posts: 794
Joined: 2004-04-12 11:15:02
Bilmodell: 964 C4 -91
Location: Malmö
Contact:

#19 Post by Kjell 944 »

-"Hyfsad" puts du har på grejorna :d=:
/Niklas

[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#20 Post by Fredrik C »

Ska bli riktigt kul att se resultatet av chipet och rullande landsväg :D .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#21 Post by Pehr Johnsson »

Fredrik C wrote:Ska bli riktigt kul att se resultatet av chipet och rullande landsväg :D .
Kan man se någon skillnad utan en test innan??
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#22 Post by jonaslarsson »

Pehr Johnsson wrote:
Fredrik C wrote:Ska bli riktigt kul att se resultatet av chipet och rullande landsväg :D .
Kan man se någon skillnad utan en test innan??
nej det är väll ganska svårt igentligen. kommer bygga ett 3 tums system med racekatt framöver nu i vinter också hoppas det kommer ge någon extra hästkraft iallafall. jag e nöjd om den ger 240hk+ omräknat till motoreffekt.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#23 Post by jonaslarsson »

Kjell 944 wrote:-"Hyfsad" puts du har på grejorna :d=:
Det e ju viktigt att det ser bra ut :D
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#24 Post by Pehr Johnsson »

jonaslarsson wrote:
Pehr Johnsson wrote: Kan man se någon skillnad utan en test innan??
nej det är väll ganska svårt igentligen. kommer bygga ett 3 tums system med racekatt framöver nu i vinter också hoppas det kommer ge någon extra hästkraft iallafall. jag e nöjd om den ger 240hk+ omräknat till motoreffekt.
Det är ju ändå bara en upsakattad gissning hur mycket förlust du har på vägen till hjulen. Toktrimmar man på riktigt så kan man ju stå ut med differans på 10 hk eller så, spelar ju ingen roll om det blev 100 eller 110 extra pållar. Chippar du kan du ju få ut ca 10 Hk extra, men gjorde chippet nån nytta om du landar på 240 Hk efter dyno? Hade du kanske 241 innan??
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#25 Post by jonaslarsson »

Pehr Johnsson wrote:
jonaslarsson wrote: nej det är väll ganska svårt igentligen. kommer bygga ett 3 tums system med racekatt framöver nu i vinter också hoppas det kommer ge någon extra hästkraft iallafall. jag e nöjd om den ger 240hk+ omräknat till motoreffekt.
Det är ju ändå bara en upsakattad gissning hur mycket förlust du har på vägen till hjulen. Toktrimmar man på riktigt så kan man ju stå ut med differans på 10 hk eller så, spelar ju ingen roll om det blev 100 eller 110 extra pållar. Chippar du kan du ju få ut ca 10 Hk extra, men gjorde chippet nån nytta om du landar på 240 Hk efter dyno? Hade du kanske 241 innan??
jag kör alla min bilar i samma bänk denna har jag dock inte kört denna bilen i orginal utförande men ger den inte över 240hk med dom grejerna jag gör i vinter så e jag inte nöjd. skiter i vad jag haft innan det kommer inte bli sämre tror jag ger den mindre så kommer jag kolla över mina modifieringar. då kommer jag prova med orginal chippet. har tidigare bänkat min bmw 120d denna gav helt orginal 164hk i bänken bmw uppger 163hk i orginal utförande. så långt va jag nöjd sen gjorde jag en bänkning till efter att jag monterat en plug in box och då gav den 195 hk :). hade tidigare en civic type r denna körde jag i orginal utförande endast ett insats filter stt på den då gav den 193hk vilket va mindre än vad honda själva uppgav dom säger 200hk jämt. efter det så bytta jag till ett så kallat cold air intake med ett öppet filter då gav den exakt 200hk nu hade jag helt plötsligt nått upp til hondas siffror :). efter det så åkte ett 2.5 tums catback system på då gav den 205hk nu började det märkas att bilen gick bra :). den sista modiferingen va att jag bytte till ett 4-2-1 grenrör och då började bilen gå ruggit bra körde den i bänken och då var jag helt plötsligt på 215hk :) tror inte porschen hade hängt på den bilen rakt fram faktist den gick otroligt bra 0-200km/h på 19-20 sek på mätaren inte illa för en lite 2liters riskokare. så jag e ganska övertygad om att min kommer bli lite rappare än en orginal 968cs

det känns som chip filter och avgas kombinerat e ganska så beprövat och det brukar alltid ge några extra hk. man skall ju inte räkna med några dröm siffror men 10-15hk kombinerat brukar det ju alltid ge och det e billig sugmotor trimmning och så får man ett trevligt ljud.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#26 Post by jonaslarsson »

dår har man lagt några timmar i garaget igen har knåpat i hop ett 3 tums system med race katt blev ganska nöjd faktist öven om man inte är något svets proffs så blev jag väldigt nöjd :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#27 Post by Bathory »

Ser snyggt ut :D
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#28 Post by Dea »

Ser fint ut, är det i rostfritt?
Isåfall svetsade du med vanlig tråd, rf-tråd med argon eller TIGade du? (ser iofs ut som det står en vanlig MIG i bakgrunden...)

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#29 Post by jonaslarsson »

japp det e rostfritt och svetsat med rostfri tråd och någon gas som skall va till rostfritt :)
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#30 Post by tkgb »

Hejsan! riktigt fin bil du skaffat måste jag säga!

Slutdämparen å racekatten har du köpt på Raka rör va tycker jag känner igen dom då jag byggt ett väldigt likt 3" rostfritt avgassystem till min 951
Jag har faktiskt dessutom en exakt likadan Wallius migsvets som du plus att jag bor i Falkenberg jag med

mvh tommy

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]