Hur kan fjäderbenslager för M030 kosta så mycket!
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Hur kan fjäderbenslager för M030 kosta så mycket!
951-343-018-30
7800 Pix/st
skojar de...
/C
7800 Pix/st
skojar de...
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Hur kan fjäderbenslager för M030 kosta så mycket!
Låter sjukt men varför inte passa på och köpa Sandéns fjäderbenslagringar istället?claves wrote:951-343-018-30
7800 Pix/st
skojar de...
/C
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Grr.. alla är emot mig.. 
Jag är en orginal rövcowboy (det sists kan ni översätta men annat om ni vill)
Vet någon hur man avgör skicket på dem?
Fick detta svar från Paragon-products:
S, the M030 mounts had a harder rubber compound. They’re generally quite a bit more expensive so I’m not sure the cost is justified. You may just want to consider camber plates.
Thanks!
Jason Burkett
Paragon Products
/C

Jag är en orginal rövcowboy (det sists kan ni översätta men annat om ni vill)
Vet någon hur man avgör skicket på dem?
Fick detta svar från Paragon-products:
S, the M030 mounts had a harder rubber compound. They’re generally quite a bit more expensive so I’m not sure the cost is justified. You may just want to consider camber plates.
Thanks!
Jason Burkett
Paragon Products
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Hur är det med de topplagringar du har idag?
På någon variant går det att knacka ur det gamla lagret, och då har Utzon otroligt billiga lager att knacka i.
På någon variant går det att knacka ur det gamla lagret, och då har Utzon otroligt billiga lager att knacka i.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Hur kan fjäderbenslager för M030 kosta så mycket!
Men är det detta partnummer på din bil?claves wrote:951-343-018-30
7800 Pix/st
skojar de...
/C
I partkatalogen står det att detta nummer gäller till och med 89. (-89)
Så du skall kanske ha 951-343-018-04 och då kostar de endast ca 3000 sek/st. Om du nu vill vara ORGINAL.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Bosse det är det som är frågan.. jag har en grön prick på mina som ävern 951 m030 -89 har och 968 CS m030 -93 vilket jag tolkat till är de lite hårdare varianten.
Kolla den gröna punkten på lagret.

äger ju den sjätte sista tillverkade turbon så har man lite skumma saker monterade.. enligt böcker fanns inte vinröd inredning.. men jag har och enligt porsche så levererades den med det.. har en del udda saker på min som sagt..
/C
Kolla den gröna punkten på lagret.

äger ju den sjätte sista tillverkade turbon så har man lite skumma saker monterade.. enligt böcker fanns inte vinröd inredning.. men jag har och enligt porsche så levererades den med det.. har en del udda saker på min som sagt..
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Man vet ju alldrig helt och fullt, men 968 har bara en modell på lagret, M030 eller inte, så är det samma lager.
Varför skall du byta?
Om det är för att de glappar lite uppåt nedåt mär bilen är upphissad så tror jag att det även är så om du monterar nya

Vad jag förstår så skall det vara så.
Bosse
Varför skall du byta?
Om det är för att de glappar lite uppåt nedåt mär bilen är upphissad så tror jag att det även är så om du monterar nya



Vad jag förstår så skall det vara så.


Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Med anledning av bilden på M030 till 944.
Bromskylningsplåten, är det M030? Det sitter sådana på min cab!
Bosse
Bromskylningsplåten, är det M030? Det sitter sådana på min cab!
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Har också de plåtarna. Inte M030.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Det som är frågan bosse.. hur avgör jag skicket.. och som Jon80 säger.. vet någon om det går att knacka ut lagret?
Tror inte heller plåtarna är M030 då jag har dem på mina ben med som är M031!
Hoppas UTZON tittar in och svarar
/C
Tror inte heller plåtarna är M030 då jag har dem på mina ben med som är M031!
Hoppas UTZON tittar in och svarar

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
http://www.weissach.net/968_M030-Option.html
Kollade in här och då rekommenderade de att byta toplager beroende på kondition och då så var det 951-343-018-04 som rekomenderades.. intressant..
Vad är då partnummer på fjäderbens lager till 968 då?
/C
Kollade in här och då rekommenderade de att byta toplager beroende på kondition och då så var det 951-343-018-04 som rekomenderades.. intressant..
Vad är då partnummer på fjäderbens lager till 968 då?
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Nummret är topplagringen till 968.
951-343-018-04 LAGER 2411,00 inkl moms 3014,00
Själva lagret finns inte i partkatalogen.
Bosse
PS Sandén, topplagringar för ca 3500 för paret förefaller som en bra idé.
951-343-018-04 LAGER 2411,00 inkl moms 3014,00
Själva lagret finns inte i partkatalogen.
Bosse
PS Sandén, topplagringar för ca 3500 för paret förefaller som en bra idé.
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Så.. nu börjar det lossna...
Från 87-89 på 944´or så fanns det 951-343-018-30 som tillhör M030 paketet som är hårdare gummi (troligen märkt med en grön prick)
Från 87-95 så fanns det 951-343-018-04 som satt standard på alla vanliga bilar.. Dessa toplager satt även på 968 med M030.. (hmm.. är detta en nergradering
)
Så logiken säger att om man ska byta så är det den billigare varianten och skulle de gå isönder har man råd att köpa ett nytt set till och ändå är det billigare
/C
Från 87-89 på 944´or så fanns det 951-343-018-30 som tillhör M030 paketet som är hårdare gummi (troligen märkt med en grön prick)
Från 87-95 så fanns det 951-343-018-04 som satt standard på alla vanliga bilar.. Dessa toplager satt även på 968 med M030.. (hmm.. är detta en nergradering

Så logiken säger att om man ska byta så är det den billigare varianten och skulle de gå isönder har man råd att köpa ett nytt set till och ändå är det billigare

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]