passar bland annat till en 80á 924 n/a
/Janne
Finns det ens en pump i tanken på den? Trodde den satt under tanken, med slang i båda ändar, precis som på 944?Harpin wrote:Hur är det med pumpen i tanken då? Kan man hitta en likadan på en annan bil, till ett lägre pris?
924 alltså.
Det finns två. En som sitter i botten av tanken, och en som sitter bredvid.Karl Birgander wrote:Finns det ens en pump i tanken på den? Trodde den satt under tanken, med slang i båda ändar, precis som på 944?Harpin wrote:Hur är det med pumpen i tanken då? Kan man hitta en likadan på en annan bil, till ett lägre pris?
924 alltså.
I vilket fall säger http://www.meca.se" onclick="window.open(this.href);return false; att bland andra saab 900 o volvo 240 (glt + turbo) och audi 100 (83-91) har samma pump. det bör funka lika fint med den som sitter i 944 och då även bland andra saab 900 turbo o andra. Köpte själv min på biltema för ca 300 kr. Funkat fint ett tag nu, men låter aningen mer än original.
Någon som vet om detta är rätt och om de även passar nyare 944?Mats Jacobsson wrote:Om jag fattar rätt skall det vara artikel nr: 66-9914Freddie_81 wrote:Tjena allihop!
Ett bra råd när de gäller Handbromsbackar iaf till 944 na äldre mod. Kör Bmw 5 seriens (82- 88 ) handbroms backar på biltema för 199kr. Precis lika stora samma tjocklek. De enda som skilljer är att nedre hålen sitter tätare på 5 seriens. VAd gör man då... Jo man borrar ett hål i den ena backen bara någon cm mer isär. Sen spänner fjädern fint tillbaka backarna. Eller så sätter man en "kortare" fjäder... Och du har sparat ca 500 kr..
Mvh Fredde
Handbromsbackar för BMW 500-ser 82—96. Pris (2010) 219:-
Stämmer detta?
Kan bekräfta att hjullager bak till VW 1303 är samma som bakhjulslager till 924 med den äldre bakvagnen, det har jag själv monterat.Henka wrote:Har läst fram och tillbaka i tråden men blir inte riktigt övertygad.
Kan någon bekräfta om biltemas hjullager 74-845 som passar wv 1303, golf, jetta, passat, mf. passar bak på 944 med stålbärarmar?
Users browsing this forum: No registered users