Behövs den ens?
MVH Mats
Någon som har en värmeplåt o sälja?
- matsen
- Turbo-Poster
- Posts: 627
- Joined: 2010-05-27 20:05:59
- Telefon: 0705380159
- Bilmodell: 924 turbo Rally
- Årsmodell: 1979
- Location: ÅRE
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Någon som har en värmeplåt o sälja?
Vilken utav dom.
Det sitter väll typ 6 st på en 924:a
3 st runt grenröret och 2, 3 eller är det 4 ovan avgassystemet.
Det lär väll inte vara färre på en turbo?
Det sitter väll typ 6 st på en 924:a
3 st runt grenröret och 2, 3 eller är det 4 ovan avgassystemet.
Det lär väll inte vara färre på en turbo?
- matsen
- Turbo-Poster
- Posts: 627
- Joined: 2010-05-27 20:05:59
- Telefon: 0705380159
- Bilmodell: 924 turbo Rally
- Årsmodell: 1979
- Location: ÅRE
- Contact:
Re: Någon som har en värmeplåt o sälja?
Håller på att byta grenrörspackning på en vanlig 924 -78.
Så det är iallafall den som sitter överst där som åtminstone är trasig. Behövs den? Har nån en?
Trevlig helg.
Så det är iallafall den som sitter överst där som åtminstone är trasig. Behövs den? Har nån en?
Trevlig helg.
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Någon som har en värmeplåt o sälja?
Den jag har är ju rätt rostig den också. Skramlar gör den också (tror jag) vid vissa varv.
Har inte ägnat rätt mängd felsökning och riktning av just den rostiga plåten ännu.
Eftersom den fanns där från början och fabriken tyckte kostnaden var värd, så uppfyller den någon funktion.
Om funktionen behövs för korta turer på någon mil eller om den behövs för långturer för att skydda tändkablarna (exempelvis). Det är iallfall varmt som ett hellvete under huven.
Många bilar saknar värmeplåten mellan slutet på grenröret och bilens längsgående balk. Det är bara någon cm mellan dessa delar. Problemet om den saknas blir nog mera av den kosmetiska varianten eftersom färgen förstörs av värmen, men jag har inte sett några allvarliga rostangrepp just där.
Har inte ägnat rätt mängd felsökning och riktning av just den rostiga plåten ännu.
Eftersom den fanns där från början och fabriken tyckte kostnaden var värd, så uppfyller den någon funktion.
Om funktionen behövs för korta turer på någon mil eller om den behövs för långturer för att skydda tändkablarna (exempelvis). Det är iallfall varmt som ett hellvete under huven.
Många bilar saknar värmeplåten mellan slutet på grenröret och bilens längsgående balk. Det är bara någon cm mellan dessa delar. Problemet om den saknas blir nog mera av den kosmetiska varianten eftersom färgen förstörs av värmen, men jag har inte sett några allvarliga rostangrepp just där.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users