Student söker sommarflört

Köpes Annonser
Post Reply
Skrea
S-Poster
Bilmodell: 944 N/a, Ford Anglia 59
Årsmodell: 1987

Student söker sommarflört

#1 Post by Skrea »

God dag!

Jag är en bilentusiast på 21 vårar som studerar Civilingenjör I lund. Trevlig kuriosa.
Saken är den att jag har gått och suktat efter en rolig sommarbil som jag kan njuta av livet med, gärna få mecka lite också. Det kliar i fingrarna på alla föreläsningar, speciellt dem om mekanik.

När alla vänner har varit ute och backpackat i Asien och Australien och så vidare har jag sparat pengar och drömt om den roliga bilen istället. Jag och min far renoverade en ford Anglia 60:a ifrån grunden och fick den inregisterad i sommras. Detta har ju bara förstärkt behovet av att skaffa något. Efter att spanat på blocket och forum nu ett par år så börjar jag närma mig vad jag har i tanken, ett köp. Givetvis skall erat forum ha ett stort tack, alla trådar som finns här har spenderats flera nätter att läsa igenom, och har hjälpt mig väldigt mycket.

Min tanken är som många andra ynglingar en 914, 924 eller 944:a. 944 Turbo är ju drömmen som ni säkert förstår, men de verkar väll osannorlikt budgetmessigt ;), men en 944 eller 924 borde gå att skaffa som insteg. Men om de inte skulle lösas sig skulle kanske även en Golf cab vara intressant. Jag har varit och provkört 1 + (1/2) 924 nere i Malmö, en var fantastisk fin men den hann bli såld, den andre var ogalvad och gick inte starta.

Så jag är ytterst intresserad av både 944 och 924, och jag tänkte att detta är första stället jag skall efterlysa detta. Jag är inte rädd för att jobba lite med bilen också. Så om de är någon som vill föra glädjen vidare i vår eller i sommar och föda en ny porsche-entusiast, eller ser något intressant till salu på t.ex. blocket, så hör gladligen av er!

Mvh

Krazze
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Re: Student söker sommarflört

#2 Post by Krazze »

Finns en 924:a i Malmö som ligger på blocket.

/Magnus

Skrea
S-Poster

#3 Post by Skrea »

Tack Magnus, det var en av dem jag var och kollade på, 77:a som var helt sönderrostad utan batteri. Om säljaren inte bryr sig att stoppa i ett batteri så är det nog bara att gå ;)

jesper
S-Poster
Bilmodell: 944 N/A 2,7l
Årsmodell: 1989

#4 Post by jesper »

Den här borde du kunna du för en snäll peng iom att den är en automat. Kanske inte är optimalt men automater är nog rätt kalla. Jag skulle tro där finns att göra på priset det är nog bara att vänta om säljaren inte inser det själva.
http://www.blocket.se/vi/64760399.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrea
S-Poster

#5 Post by Skrea »

Tack för hjälpen alla! Äntligen blivit porscheägare, som första bil också.

Jag köpte en 944 n/a 87:a med extra delar, så nu har jag en kardanaxel och en växellåda på studentrummet. Ska hämta motorn om ett par veckor. Lite knepigt att köra hem den då jag bara kunde använda 1,2 och 3 för axlen var ivägen.

De som behöver fixas på den för att kunna besiktigas är tutan och reläna glappar lite.
ska man skapa en biltråd kanske?

jesper
S-Poster
Bilmodell: 944 N/A 2,7l
Årsmodell: 1989

#6 Post by jesper »

Ja det måste du! Bilder!!!

Post Reply