Min S2’a skall få mycket bättre väghållning, mycket bättre än vad M030 erbjuder som sitter på idag.
Därför söker jag nu efter ställbart Coilover-kit, typ H&R, KW, GAZ Gold eller liknande, med justerbar topplagring.
Tanken är att köra track-days, och i förlängningen lite Roadsport (...när alla delar trillat på platts).
Kristian
0766-335661
Väghållning köpes! *KÖPT
-
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
Väghållning köpes! *KÖPT
Last edited by KBL on 2013-03-10 18:54:11, edited 2 times in total.
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Väghållning köpes!
Hej,
Gaz Gold er ett trevligt kit - har det selv på Cabrioen som jag kører Track day med.
Er mycket lett att justera hårdheten når du er kommet fram till banan - och når du körar hem igjen
En anden ting:
Jag har sprillans nya Lindsey Racing Solid Motor Mounts och Transmission mount (se bl.a. her http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche ... 4-STM.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Interesserad? Ser ut som om du sökar en bra uppsättning av delar - och dessa 2 gör en bra innsats för en trevlig och pålittlig bil på banan!
Hej från
Niels
Gaz Gold er ett trevligt kit - har det selv på Cabrioen som jag kører Track day med.
Er mycket lett att justera hårdheten når du er kommet fram till banan - och når du körar hem igjen

En anden ting:
Jag har sprillans nya Lindsey Racing Solid Motor Mounts och Transmission mount (se bl.a. her http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche ... 4-STM.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Interesserad? Ser ut som om du sökar en bra uppsättning av delar - och dessa 2 gör en bra innsats för en trevlig och pålittlig bil på banan!
Hej från
Niels
-
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
Re: Väghållning köpes! *KÖPT
Hej Niels,
Jag har köpt ett Bilstein-kit av TobiasH som först skall skruvas dit.
När det är klart får vi se vad som mer behöver bytas.
Återkommer om det blir aktuellt.
Kristian
Jag har köpt ett Bilstein-kit av TobiasH som först skall skruvas dit.
När det är klart får vi se vad som mer behöver bytas.
Återkommer om det blir aktuellt.
Kristian