Lamelldiff köpes! (el bytes mot torsen)

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
Bigwiz
S-Poster
Posts: 73
Joined: 2006-10-05 00:13:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Lamelldiff köpes! (el bytes mot torsen)

#1 Post by Bigwiz »

Hej!

Söker med ljus o lykta efter en lamelldiff till S2 / Turbo. 951.332.053.05

Byter gärna mot en torsendiff från Ninemeister / Guard Transmission som gått en säsong = knappt inkörd.

Kan även tänka mig att köpa en hel låda med diffbroms om priset är vettigt, helst S2 då.

Tar även tacksamt emot tips om något vet vart jag kan hitta dylik tingest.


mvh

/Jonas
944S2, 964C2

User avatar
931Melander
Addict
Posts: 1168
Joined: 2004-04-05 20:02:20
Telefon: 0706992900
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1989
Location: Piteå
Contact:

diff

#2 Post by 931Melander »

fel
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
944 Turbo S - 88 Silver Rose

Tidigare bilar:
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79

LAmpler
S-Poster
Posts: 55
Joined: 2005-09-11 19:49:46
Contact:

#3 Post by LAmpler »

Varför byta till lamelldiff, vad är mindre bra med torsen?
Leif
Lamp

User avatar
Per Huzell
Turbo-Poster
Posts: 881
Joined: 2006-05-01 15:53:16
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Jönköping
Contact:

#4 Post by Per Huzell »

LAmpler wrote:Varför byta till lamelldiff, vad är mindre bra med torsen?
Leif
+1 Exakt, undrar samma?
[i]Speed is Everything[/i]

Bigwiz
S-Poster
Posts: 73
Joined: 2006-10-05 00:13:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#5 Post by Bigwiz »

Per Huzell wrote:
LAmpler wrote:Varför byta till lamelldiff, vad är mindre bra med torsen?
Leif
+1 Exakt, undrar samma?
Torsendiffen fungerar inte tillfredställande (för mig) när det blir för snäva kurvor, tex Eje's kurva på Gelleråsen eller liknande snabba snäva kurvor där innerhjulet tappar fästet helt. Knutan har ett par exempel.
Där beter ju sig torsendiffen som bekant precis som en öppen diff = ingen drivning tills fästet kommer tillbaka. Kostar väl ~1 sekund på de banorna.

Jag har haft båda delarna, lamelldiff i förra 944an och numera torsen.

Googlar man på "lsd vs torsen" så får man + 50000 träffar, så ämnet har stötts och blötts lite förr om man säger så.

http://www.google.se/search?source=ig&h ... rsen&meta=

/Jonas
944S2, 964C2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users