Omöjlig bild.
Min gissning är att säljaren har lika dålig koll på antal växlar som på allt annat. Han kanske räknar backen som en växel...
Sätter en ångtvätt från Biltema på att det är en femväxlad dogleglåda med ettan ner till vänster som sitter i bilen.
S4 är modellen med 32-ventilsmotor som kom 1987 här i Europa.
Be om en bild på motorn.
Växelspaksknopp är lätt att byta, kanske någon som har skojat till det och satt dit en från 968..
Men en sån här 928s, -1985, 25000 mil, i bra kondition exteriört och interiört. d.v.s rostfri, inga bucklor, rekongvändliga repor utvändigt som går att åtgärda, orginallack, org. lm fälgar porsche med nya sommardäck...
Beror helt på hur den går i motor och låda.
Minsta oljeläckage innebär ett rent helvete. Bara att byta tändstift på en 928 är att jämföra med en världsomsegling. Så dokumenterad service och snustorr motor är det som gäller om du inte är sugen på att meka själv.
Växellådan tillhör en döende familj där reservdelar blir svårare och svårare att hitta.
Jag bytte packbox på ingående axeln i min G31-låda (samma konstruktion som i 928:an) och fick vända mig till Hyundai för att hitta packboxen...
928:orna håller värdet ganska bra, men kan vara stora svarta hål att kasta ner sina pengar i om man väljer fel exemplar.
Grundtipset är att hellre satsa på en som har gått än en som har stått.
Mil är inte farliga sålänge grejerna servas...
Jag får väl helt enkelt kolla upp med denne person lite mer om denna bil. Det är väl priset som gör att man är intresserad utav att köpa den.. då man tittar lite på blocket och ser priserna där.
Men får helt enkelt åka dit också så man får sin egen uppfattning om den.
Kolla även efter rost vid bakluckan. Var lite intresserad av en 928:a innan min 968:a och 3 av 4 hade rost vid bakluckan på vänstersidan ovan vänster bakhjul eller inne vid lastöglorna i bagageutrymmet. "min" bilmek har en 928:a som han har lagat just rost på vänstersidan.
Ungefär som om vridet har veckat karossen lite.
Den är för övrigt till salu. En 928S är det. Blågrå med beige klädsel. Står i Uppsala om du är intresserad.
Iom att ägaren inte verkar ha en siffra rätt om någonting, så skulle jag utgå ifrån att det är en bil med mycket tveksam historia...
Välskötta 928or med känd historia har en seriös förmåga att dra på sig kostnader och reparationer, en bil som är okänd kan vara hårig.
Räkna med 50lapp i driftsbudget om du inte har sönder något dyrt det året.
Ah.. ja jag förstår det. Men får helt enkelt åka dit och titta.. prislappen på den ligger mellan 30-40k just nu.. tänkte går det få bilen för 15-20k så gör det inget att det tar ett tag att få igång den. Har rätt stort garaget för förvaring. Men vore väl fint om den hade s-bok och var i någorlunda skick och tät.