944 Turbo -88 till salu

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
Partagas
S-Poster
Posts: 107
Joined: 2013-08-18 15:01:09
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1989
Contact:

944 Turbo -88 till salu

#1 Post by Partagas »

Hej!

Det är med tungt hjärta som jag inser att tiden inte finns för pärlan. Det är min 3e 944, och lätt den finaste.

Bilen är inte okänd på forumet. Det är ”Mårtens gamla bil som många känner till, och som fått många års omsorg av honom:
viewtopic.php?f=17&t=12576

Efter Mårten ägdes bilen av jerrevik mellan 2014-16, och i hans ägo byttes remmar å vattenpump 2016 kring 23900 mil. viewtopic.php?f=6&t=32377&p=299867&hilit=Mårten#p299867

Jag köpte bilen 2016, och tanken var en fin glasskioskbil kombinerat med trackdays. Men blev samma år med renoveringsobjekt till kåk så har inte haft tid med bilen. Den har nu gått 25000 nånting.
Har i princip inte gjort något med bilen förrutom att hålla koll på oljan och monterat original farthållare.

Tanken var lite bankörning så köpte på mig lite däck. Men OBS, jag har alltså INTE kört bana med den. Däremot följer det med lite extradäck.
Det sitter mycket fina cupfälgar på bilen med pilot sport som är slut i bak. Fram är de bra.
Skickar med en uppsättning vitlackade cupfälgar med bra pilot sportdäck på alla 4.

Om nån är intresserad finns även en uppsättning svarta Porschefälgar som jag inte vet vad de heter. Råa och lätta! Påminner lite om cookie vitter. Och funkade klockrent med min gamla s2 på bana. Dessa fälgar har skapliga rdäck på. 2st toyo 888, och 2 med Advan har jag för mig. Har oxå en större kkk turbo som kan säljas separat eller i packe.

Bilen är nybesiktad 27 maj 2021.
Gummidamasken på styrstaget vänster fram behöver bytas, men inget som hindrade i besiktningen. Sen är det nånting som ibland drar tjuvström. Tyvärr bara ibland, och jag misstänker att det är det eftermonterade larmet - skulle jag behålla bilen hade jag börjat med att koppla bort larmet.

La ut bilen på blocket för 145’ inklusive de extra vita cupfälgarna med däck.

Återkom gärna vid intresse eller bilder.
Bilen är tight, fin och rapp!
Priset är inte skrivet i sten, men två spekulanter har hört av sig sen annonsen kom ut ikväll. Självklart säljer jag gärna till forummedlem som fattar varför man inte har stämpel i en 40 år gammal servicebok för kupefilterbyte (dåligt exempel, jag vet att våra bilar inte har filter, men ni fattar).

Med vänlig hälsning
Håkan (Partagas)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users