Har funderingar på att sälja motorn som sitter i min Roadsport bil för att byta till annan motor som passar in i Modsport klassen.
Det är en 2,5 liters na motor, årsmodell 83.
Bortplockade balansaxlar (Axlarna finns kvar och medföljer)
Fidanza svänghjul i aluminium.
Extraktorgrenrör
Fekzen chip
Balanserat vevparti
Externt oljekyl
Förstärkt olje pickup
Motorn sågs över i vintras och då fick den nya vevlager, ny lamell, ny kamrem och nya kolvringar, har efter det gått tre tävlingshelger
Motorn sitter nu i bil och går att starta och göra komp test om så önskas.
Kan även senare visas öppnad, men då säljs den även öppnad med topp och block löst.
Säljer den helst som en komplett enhet, men det kan vara aktuellt att sälja vissa bitar separat senare.
Pris kan vi diskutera oss fram till, vet inte riktigt vad en sådan här motor ska kosta, men ca 10-15 tkr tror jag att jag vil ha.
Motor 2,5l na
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Motor 2,5l na
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 22
- Joined: 2018-09-01 12:35:09
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1981
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Tja!
Passar denna motor i Porsche 944 från 1985b ?
Även elektroniskt
//
Passar denna motor i Porsche 944 från 1985b ?
Även elektroniskt
//
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Hej, vet inte hundra men skulle tro att den gör det. Får forska lite i vad som skiljer mellan min och 85b, kanske nån här på forumet som har koll på detta.
-
- NA-Poster
- Posts: 22
- Joined: 2018-09-01 12:35:09
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1981
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Kanske någon som vet, ska fråga runt också
Annars hade det absolut varit intressant.
Annars hade det absolut varit intressant.
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Tittar man på Utzons hemsida verkar det vara samma styrbox fram till 1987 i alla fall.
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2016-06-07 20:22:21
- Telefon: 0704216529
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Vad jag förstår så ska det vara en ny DME och LMM från 85.5 och framåt. Det fungerar vad jag förstår att byta mellan motorerna men man måste ha ett matchande par. Dvs har du en LMM för 85.5b så måste du ha en DME för 85.5b och tvärtom med föregående modell.
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2016-06-07 20:22:21
- Telefon: 0704216529
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Det jag däremot misstänker är att DMEn till denna är av 85.5b modell då den är chippad, de tidigare modellerna av DME hade inte utbytbart chip (om man inte löder bort det gamla och löder dit ett nytt).
-
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2017-07-11 12:51:02
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Motor 2,5l na
Då kan det nog vara ett DME från 85B, för det sitter löst chip i det. Bytte chipet själv så är säker på att någon omlödning inte behövdes.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]