Såld: 944 S2 PCSR 8B / YTCC

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
User avatar
Torbjorn968
Addict
Posts: 1871
Joined: 2006-05-14 14:29:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Såld: 944 S2 PCSR 8B / YTCC

#1 Post by Torbjorn968 »

Hej!

I vår säljs min 944 S2 med nyinstallerad S2 motor. Bilen har tidigare gått i PCSR med en 968 motor som efter renovering och trimning blivit en kalasmaskin men som tyvärr inte platsar i någon klass vilket gör att den kommer att transplanteras till annat fordon. S 2 an återgår till att bli en S2.

Att jag sätter ut annonsen nu är för att ge dig som är intresserad en chans att påverka bygget i stället för att köpa en befintlig bil, sen börja bygga om. Bilen kommer att lackas om (idag gråmetalic) och det kan finnas möjlighet att köpa den med nyrenoverad bottendel, balanserad vev, smidda stakar och Wössner högkomp kolvar. Det kan också finnas möjlighet att påverka val av ECU (orginal mappad eller ex vis ett VEMS). Extraktorgrenrör och rejsavgas system blir det förståss.

Det är en lätt bil, 1040 kg tom, med plastfront/huv, plastdörrar och lexan rutor i dörrar och baklucka. Bromsvåg. Bussningar i chassiet är bäst mot det bästa på marknaden (JERD, tillverkas tyvärr inte längre) inklusive delar i växellänkaget som gör lådan mer exakt än vad du är van vid på en 944.

Bilen säljs med 4 sprillans Team dynamics 18x10 utan däck samt 17 x 8.5 fäljar med Dunlop DZ 03 G R däck, fäljar som kanske längre fram kommer till sin rätt för regndäck. Ytterligare 8 Team Dynamics finns på lager liksom ett antal olika stolar att välja mellan.

Arbetet utförs av erfaren långlopps mekaniker.

Jag sätter inte ut ett pris än, vill först se om du finns som vill vara med under hela resan. Annars färdigställs bilen med standard S2 motor och säljs till fast pris lagom till våren. Bild kommer när bilen varit på lack.

Hör av dig!

Mvh

Torbjörn Linderson

0708 410 283
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users