Påbörjad kortad transaxel

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Påbörjad kortad transaxel

#1 Post by Henka_E »

Jag började ju kocka ihop en transaxel till en 944. Den består av en kortad transaxel från en 944 med axel och axeltapp från Porsche 928. Bygger man ihop den så får man en transaxel som är typ 20cm kortare än 944. Jag tänkte ha den för att flytta motorn bakåt men jag kom aldrig så långt. Finns ett påbörjat svep till Honda S2000 motor till den - men den slog sig mer än jag hade hoppats på vid svetsning och jag orkade inte riktigt dra det i hamn så grejerna blev liggande.

Det är inget jag vill skicka utan det ska nog hämtas. Och med tanke på att det mest är en tanke och inget som funkar så är det väl bra om nån bara hämtar grejerna. Är man lite fiffig så ska det ju gå att skära en fläns och använda det med Porsche svep också.

Tar gärna emot en grindslant för den, speciellt om det alldeles nya Saab uttrampningslagret det är gjort för ska följa med... Men ärligt talat, prio är ju att få bort den från garaget...

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2627
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: Påbörjad kortad transaxel

#2 Post by gegge »

Låter lite kul om det inte vore för jobbet att flytta torpeden. Finns en 924 med wankel i Australien, hur mycket jobb skulle det vara. 928 axel...
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users