Mörkröd 944a med rätt utrustning i riktigt bra skick säljes.
Majoriteten av 944orna har taklucka och ingen diffbroms.
Den här är tvärtom, ingen taklucka och med diffbroms (option 220), dessutom fungerande (ny-renoverad) AC.
Motor:
2,7 liters motor med trim-chip (10-15 hk enligt leverantör), effekten kan jag inte uttala mig om men har fått en lägre bensinförbrukning samt jämnare effekt kurva.
Ny vattenpump när remmar (balans, kam, AC, styrservo) och spännrullar byttes vid 15000 mil.
Peter Sandén har gjort en genomgång av bilen och efterspände då remmar och bytte packningar till värmeväxlaren.
Alla slangar till kylaren är nya och en kylarrensning har gjort så värmesystemet fungerar riktigt bra.
Samtliga tänddetaljer (kablar, fördelarlock/rotor och tändstift) är nya.
Olja är bytt var 500 mil.
Chassi:
Bilstein clubsport från Peter Sandén med rätt hjulvinklar för inspirerande körning.
Ställbara krängningshämmare från 968 CS (M030) med plastbussningar i framvagnen.
Inredning:
Momo ratt
Skinnstolar från 944 Turbo.
Bakre säkerhetsbälten från 964 (ej i registreringsbevis).
Blaupunkt stereo med SD kort/MP3.
Hel och ren inredning samt ny framruta.
Allt rullar på Design 90 fälgar, 8” med bra Michelin 225/45/16, 25 mm spacer bak och 5 mm fram, ser bra ut.
Jag har haft bilen i tre år och säljer för att det börjar rycka i gasfoten, tänkte skaffa något att tävla med i Porsche Sports Cup.
Pris?
Förhandlingsbart, men jag tar inget bud under 50 tkr, då kan jag skaffa en bra försäkring och ha den som sommarbrux, AC:n är riktigt bra

Bilder?
Kan lägga in i tråden om det finns intresse.
Maila eller ring om frågor
Med vänlig hälsning
Anders
070-242 86 95
911anders@gmail.com