Jag håller på att starta upp en verksamhet kring däckförsäljning med fokus åt högprestandadäck främst för entusiaster men även standarddäck och vinterdäck vid önskemål. Tanken är att kunna erbjuda däck till låga priser genom att minimera lagerhållning och styckvis hantering etc. Detta innebär att försäljning, åtminstone initialt, kommer ske batchvis och samordnas till en gemensam beställning hos grossist. Upplägget blir ungefär som ett gruppköp. Tack vare detta kan vi pressa priserna till fördel för dig men med nackdelen att det blir en något längre leveranstid då vi inte håller stora lager, har fysisk butik etc.
De stora vinnarna i detta är de som kan planera sina däckinköp men acceptera lite längre leveranstid. Detta inlägg är tänkt att fungera som marknadsundersökning och ett test för att se om denna verksamhetsidé kan fungera så information, synpunkter och feedback är önskvärt från Er!
Initialt var tanken att enbart fokusera på Federaldäck (dom håller på att utveckla och bredda sitt motorsportprogram som kan bli mycket intressant) men nu håller jag dessutom på att knyta leverantörskontakter vilket troligtvis kommer ge möjlighet att även erbjuda Bridgestone, Continental, Dunlop, Firestone, Goodyear, Michelin, Pirelli, Vredestein med flera lite beroende på vad marknaden (du) efterfrågar.
Som uppstartserbjudande erbjuds folket här på 944sverige.com möjligheten att köpa ett begränsat parti Federal 595RS-R vilket är ett högprestanda semi-slick till mycket bra pris, billigast i Sverige kan jag nästan lova till och med (det är tanken i alla fall). 595RS-R är motsvarigheten till Toyo Proxes R1R och anses som r-däck för vissa och inte för andra. Oavsett så är det ett populärt driftingdäck i Asien och ett intressant prisvärt alternativ till bandagar, slalom, långlopp etc. Mycket däck för pengarna speciellt i dom större dimensionerna!
Nu till erbjudandet:
Personer i Göteborgsregionen erbjuds köpa Federal 595RS-R till introduktionspris. Det finns 4st däck per dimension och vid köp av minst 4 däck så deltar man dessutom i utlottningen av en bullet cam med inspelningsenhet (värde 1950kr). Montering på fälg och balansering ingår inte i priset och kan dessvärre inte erbjudas i nuläget. Endast lösa däck alltså och upphämtning sker i Göteborg.
Tillgängliga dimensioner, pris/st (inkl. moms)
- Dimension Pris inkl moms
195/50ZR15 825 kr
205/45ZR16 1124 kr
205/50ZR15 903 kr
205/50ZR16 1170 kr
215/45ZR17 1222 kr
225/40ZR18 1462 kr
225/45ZR17 1223 kr
235/40ZR17 1437 kr
235/40ZR18 1414 kr
235/45ZR17 1282 kr
245/35ZR18 1949 kr
255/35ZR18 1813 kr
255/40ZR17 1512 kr
265/35ZR18 1893 kr
Information kring UTQG: http://en.wikipedia.org/wiki/UTQG
Hur går det till?
Intresseanmälan sker genom att nedan information skickas via PM (obs, ej bindande):
Rubrik: Jag vill prova Federal 595RS-R och vinna en bullet cam!
Önskad dimension och antal: Ex 225/45-17, 4st
Namn: Förnamn Efternamn
Email: exempel@exempel.com
Telefon: 123-123456
Stad: Exempelstaden
Vid tillräckligt stort intresse tas bindande beställning emot mot förskottsbetalning vilket faktureras beställaren via mail. Om det finns fler intresserade än vad det finns däck så gäller först till kvarn.
Framöver kommer vi erbjuda ett bredare sortiment utifrån era önskemål och målet är att kunna erbjuda marknadens bästa priser. Låter det intressant så skicka PM enligt nedan så vi kan få en bild av intresset:
Rubrik: Jag är intresserad av billiga däck!
Eventuella önskemål kring specifika däckfabrikat, modell och dimension (frivilligt)
Namn: Förnamn Efternamn
Email: exempel@exempel.com
Telefon: 123-123456
Stad: Exempelstaden
Med förhoppning om att kunna erbjuda billiga däck till dom som använder dom!
Ser fram emot responsen!

Mvh Gustav Hedelin
0709-559190
Med reservation för eventuella ändringar