Jag skickade honom ett mail, gillar svart utan soltak STARKT! Skulle kanske kunna bli en fin bil på Porscheträffarna. Plats får man väl ordna i så fall.
Jag ser direkt att min Carrerrahuv och baklucka passat perfekt. 16" Fuchs med polerad kant. GTS turbo och GT intercooler. M030 fjäderben fram med nya Koni. Vilken garagetömning!
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Dalle: Tror visst den är värd 25.000:- kanske en hel del mer beroende på ditt svar.
Ok, för en rättvis bedömning och öppen info ställer jag frågorna här med:
Vilken årsmodell?
Besiktigad och körklar?
Var finns den?
Skrapar växellådan?
Ryker motorn?
Rost?
Enkel att starta?
Finns historik i form av servicebok, besiktningspapper, ägare, kvitton, osv?
Hur ser inredningen ut?
Plus ett par till:
Skick på däck, koppling, bromsar och dämpare? Är det äkta Fuchs? Är tank, kylare, motor täta utan läckage?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Besiktigad och körklar?
Besiktad för ett år sen, nästa besiktning om knappt ett år. körklar med vinterdäcken på.
Var finns den?
Uppsala.
Skrapar växellådan?
Jajjemen, skickar med en extra med diffbroms med samma fel.
Ryker motorn?
Nix
Rost?
Nix, inte nämnvärt. Lacken är dock lite sisådär.
Enkel att starta?
Ja.
Finns historik i form av servicebok, besiktningspapper, ägare, kvitton, osv?
Ingen dokumentation.
Hur ser inredningen ut?
Bra skick, inredning från 944 turbo -88.
Turbon kommer från en saab 900, grenröret är hemgjort. Vid snabb affär skickar jag med en trasig motor i delar samt dörrar från en 944 turbo -88
mvh
/Leif
Tel: 070-6697075
Fredrik Torkildsen