Heigo burar
-
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Heigo burar
Hej.
Tänkte ta hem burar från HEIGO. Är ni intresserade kan ni höra av er.
En clubsport bur kommer att kosta ca 6500-7000
En FIA certifierad bur ca 13000.
Frakt tillkommer hem till er eller om ni vill hämta.
Frakt från Tyskland ingår.
Hör gärna av er.
fhracing@live.se
Ha det bra
Fredrik
Tänkte ta hem burar från HEIGO. Är ni intresserade kan ni höra av er.
En clubsport bur kommer att kosta ca 6500-7000
En FIA certifierad bur ca 13000.
Frakt tillkommer hem till er eller om ni vill hämta.
Frakt från Tyskland ingår.
Hör gärna av er.
fhracing@live.se
Ha det bra
Fredrik
-
- S-Poster
FIA
Om jag förstått det rätt är detta enda buren Heigo kan leverera FIA papper till.
http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PID=& ... AT=Porsche
Är det den du kan ordna för 13000 inkl. FIA papper?
/ Håkan
951- 86[/url]
http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PID=& ... AT=Porsche
Är det den du kan ordna för 13000 inkl. FIA papper?
/ Håkan
951- 86[/url]
-
- S-Poster
-
- S-Poster
- gegge
- Addict
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
Då min båge aldrig kommer bli ihopsvetsad kankse det är lika bra att köpa en färdig. Dock hittade jag detta på rejsa.nu:
"Tänk på att Heigo använder en tunnare rördimension än vad som SBF/FIA godkänner i huvudbågen (tror det är 39x2mm???). Tyska bilsportsförbundet har certifierat den för användning i tyskland men detta gäller ej i sverige. Ska ni köra med ex. MGCC/MSCC så blir det problem."
Vad gäller? FIA och cert men inte MSCC???
Enligt SBF:
c) Homologerat av FIA i överensstämmelse med homologeringsreglerna för skyddsburar. Skyddsburen ska vara ett tillägg (VO) till bilens homologeringshandlingen som FIA godkänt. Tillverkarens identifikation och serienummer, ska vara lätt att avläsa på alla skyddsburar som homologerats och sålts efter 1997-01-01. Homologeringshandlingen tillhörande skyddsburen ska visa hur och var informationen är placerad och köparen ska få ett numrerat certifikat som överensstämmer med buren.
Måste man ha tillgång till bilens homologiseringspapper för attt kunna utnyttja FIA certifieringen? Innebär att 924, 944 och 968 har olika papper och olika burar, eller?
Jag har samtliga till 924 men där står bara MATTER. Dessutom är ClubsportBÅGEN FIA homologiserad, även i aluminium? Jag fattar inte nåt.
"Tänk på att Heigo använder en tunnare rördimension än vad som SBF/FIA godkänner i huvudbågen (tror det är 39x2mm???). Tyska bilsportsförbundet har certifierat den för användning i tyskland men detta gäller ej i sverige. Ska ni köra med ex. MGCC/MSCC så blir det problem."
Enligt SBF:
c) Homologerat av FIA i överensstämmelse med homologeringsreglerna för skyddsburar. Skyddsburen ska vara ett tillägg (VO) till bilens homologeringshandlingen som FIA godkänt. Tillverkarens identifikation och serienummer, ska vara lätt att avläsa på alla skyddsburar som homologerats och sålts efter 1997-01-01. Homologeringshandlingen tillhörande skyddsburen ska visa hur och var informationen är placerad och köparen ska få ett numrerat certifikat som överensstämmer med buren.
Måste man ha tillgång till bilens homologiseringspapper för attt kunna utnyttja FIA certifieringen? Innebär att 924, 944 och 968 har olika papper och olika burar, eller?
Jag har samtliga till 924 men där står bara MATTER. Dessutom är ClubsportBÅGEN FIA homologiserad, även i aluminium? Jag fattar inte nåt.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Spånet
- Addict
Välkommen till burdjungelngegge wrote:Då min båge aldrig kommer bli ihopsvetsad kankse det är lika bra att köpa en färdig. Dock hittade jag detta på rejsa.nu:
Enligt SBF:

MVH Lasse
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
Inget framtungt :-)
-
- S-Poster
Hej.
Har varit i kontakt med HEIGO och frågat om rör storlek. I den FIA certifierade buren är det 38,5*2,5 och i de andra burarna är det 45*2,5.
Så vill man köra t ex roadsport eller med MSCC så borde den billigare buren vara OK då det är 45*2,5mm och de kräver bara halvbur.
Kan bli problem att få vagnbok för övriga klasser med den FIA certifierade buren. Skall försöka kolla upp hur det är med det, går kanske att beställa med 45mm huvudbåge.
Ha det bra och God Jul på er alla.
Fredrik
Har varit i kontakt med HEIGO och frågat om rör storlek. I den FIA certifierade buren är det 38,5*2,5 och i de andra burarna är det 45*2,5.
Så vill man köra t ex roadsport eller med MSCC så borde den billigare buren vara OK då det är 45*2,5mm och de kräver bara halvbur.
Kan bli problem att få vagnbok för övriga klasser med den FIA certifierade buren. Skall försöka kolla upp hur det är med det, går kanske att beställa med 45mm huvudbåge.
Ha det bra och God Jul på er alla.
Fredrik
- PG
- S-Poster
-
- S-Poster
Hej.
Har mailat SBF tekniker angående besiktning för vagnbok med dessa burar och hoppas på svar snarast.
Passform verkar enligt många vara väldigt bra.
Leveranstid för tillfället är 8 veckor så jag hoppas få i väg beställningen snart men vill ha alllt klart innan så jag vet att det funkar att få dem godkända.
Ha det bra
Fredrik
Har mailat SBF tekniker angående besiktning för vagnbok med dessa burar och hoppas på svar snarast.
Passform verkar enligt många vara väldigt bra.
Leveranstid för tillfället är 8 veckor så jag hoppas få i väg beställningen snart men vill ha alllt klart innan så jag vet att det funkar att få dem godkända.
Ha det bra
Fredrik
- PG
- S-Poster
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 944
-
- S-Poster
-
- S-Poster
Hej.
Pratade precis med en från SBF. Dessa burar är godkända att använda i Sverige då de intygar att de håller för de krav som finns genom ett
FIA-intyg.
Har kontaktat heigo angående certifikatet och hoppas på svar under veckan.
Maila gärna ni som vill ha då jag tänkte försöka beställa i början av det nya året.
Beställer gärna till andra bilmärke om ni har kompisar som vill ha.
Ha det bra
Fredrik
fhracing@live.se
Pratade precis med en från SBF. Dessa burar är godkända att använda i Sverige då de intygar att de håller för de krav som finns genom ett
FIA-intyg.
Har kontaktat heigo angående certifikatet och hoppas på svar under veckan.
Maila gärna ni som vill ha då jag tänkte försöka beställa i början av det nya året.
Beställer gärna till andra bilmärke om ni har kompisar som vill ha.
Ha det bra
Fredrik
fhracing@live.se
-
- S-Poster
-
- S-Poster